בריאן ויליאמס הודח באופן סופי מתפקידו כמגיש חדשות NBC

בריאן ויליאמס לא יגיש יותר את חדשות NBC


רשת NBC הודיעה הערב (חמישי) באופן רשמי על כך שמגיש החדשות הפופולרי שלה, בריאן ויליאמס, לא יחזור להגיש את מהדורת החדשות המרכזית של הרשת, "נייטלי ניוז", עם תום חודשי ההשעיה שלו לאחר שנתפס בדיווח שקרי אודות מקרה שחווה בעיראק לפני כעשור. בעת שהאירוע נחשף בחודש פברואר האחרון החליטה הנהלת הרשת להשעות את ויליאמס מתפקידו עד לבירור העניין ואת מקומו מילא באופן זמני מגיש החדשות לסטר הולט. כעת ייכנס הולט לנעליו של ויליאמס וימונה למגיש הראשי ולעורך המהדורה.

האירוע שהחל את הכל הוא סיפור אותו פרסם ויליאמס בעת שהתארח בתוכניתו הלילית של דיוויד לטרמן בשנת 2003 אודות טיל RPG שפגע במסוק עליו שהה בזמן שסיקר את מלחמת עיראק. רק אחרי למעלה מעשור, ובעקבות חזרתו על הדברים בהזדמנות נוספת, פורסמו נגד ויליאמס ברשתות החברתיות עדויות על כך שסיפורו שקרי לחלוטין - דבר שהחל לתפוס נפח תקשורתי כזה שלבסוף הוביל את המגיש להתנצל על הזיכרון הרעוע שלו במהלך אחת המהדורות בימים שלאחר מכן. כעבור זמן קצר הושעה מתפקידו.

כעת משהוחלט שויליאמס לא ישוב לתפקידו כמגיש המהדורה - הנצפית ביותר באמריקה - החליטה הרשת להעביר אותו לתפקיד המגיש המרכזי בפריצות לשידורים ברשת הבת MSNBC שעד עתה לוקה בחוסר יכולת לנהל שידורים חדשותיים מתגלגלים ובהתמקדות בנושאים פוליטיים ואקטואליים. וילאימס, אולי כך מקווים ברשת האם, יצליח לשנות את תדמיתה של רשת החדשות הליברלית.



כיצד סיקרו ערוצי הטלוויזיה את הטבח בכנסייה?


הטבח שהתחולל אמש (רביעי) בכנסייה ההיסטורית השחורה בצ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית תפס את כלי התקשורת האמריקניים באמצע הפריים טיים - השעה 21:00 בערב לפי שעון החוף המזרחי. הדיווחים הגיעו לערוצי החדשות CNN ו-MSNBC רק לקראת 22:45, אז פנו אלה לסקר במצומצם את תקרית הירי עד שעברו לשידורים החוזרים הליליים. רשתות הברודקאסט הגדולות כלל לא הפיקו מבזקי חדשות מיוחדים לחוף המערבי ואף ערוץ החדשות Fox News לא טרח לעדכן על המאורע עד לאחר חצות.

תופעות מסוג אלה מעוררות באופן טבעי בארצות הברית את השאלה האם היחס התקשורתי לאירוע כזה היה זהה אלמלא היה מדובר בכנסייה שחורה בדרום קרוליינה ולא במקום מרכזי יותר כמו מרכז קניות בניו-יורק. הסיקור הלוקה גם מעלה את השאלה עבור מה קיימים ערוצי חדשות הפועלים 24/7 אם אפילו הם אינם מצליחים לסקר את המאורע כמו שצריך בזמן אמת ובאופן מתמשך.




חדשות שעשועים ברשת CNN


כל רשת חדשות מקווה להיות זו שאליה יפנה הקהל בעת אירועי חדשות גדולים, בעיקר מתוך אמונה שזה יעיד על כך שהיא הרשת האמינה והזריזה ביותר מבין כולן. בבסיסו של כל ערוץ חדשותי, ולבטח גם בבסיס כל כלי תקשורת, עומדת המקצועיות העיתונאית.

בשבועות האחרונים החלה רשת CNN לשדר שעשועונים בפריים טיים. 2 שעשועונים, ליתר דיוק. הראשון כינס שישה ממגישי החדשות הבכירים של הרשת לקרב שאלות טריוויה אודות ההיסטוריה של נשיאי ארצות הברית והשני כינס שישה מגישים אחרים לקרב שאלות טריוויה אודות שנות השבעים - מוזיקה, קולנוע, טלוויזיה, תרבות ובידור, וגם קצת אירועים חדשותיים.

הקרב על הרייטינג קשה מאוד וגורר קורבנות, ללא ספק.




האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/220470.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר