העימות הרפובליקני הראשון בבחירות לנשיאות ארה"ב

הלילה יתקיים העימות הרפובליקני הראשון לקראת הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016. העימות ישודר ברשת החדשות Fox News והוא יורכב משני אירועים - עימות מרכזי לעשרת המתמודדים הפופולריים ביותר בסקרים בשעה 04:00 ועימות משני לכל יתר המתמודדים בשעה 00:00. שני האירועים יתרחשו בהיכל הספורט קוויקן לואנס ארנה שבמרכז קליבלנד, אוהיו.

רשימת המתעמתים

17 מתמודדים רפובליקנים צפויים לעמוד הלילה על הבמה. העימות המרכזי יכלול את דונלד טראמפ במרכז הבמה, היות והוא הגיע למקום הראשון בממוצעי הסקרים, ומשמאלו ומימינו יעמדו אלה הנמצאים במקום השני והשלישי ג'ב בוש וסקוט ווקר בהתאמה. כל יתר המתמודדים בהם האקבי, קרסון, קרוז, רוביו, פול, כריסטי וקייסיק יעמדו בקצוות הבמה לפי המקום אליו הגיעו הסקרים.

הפורום המשני יצוות את ריק פרי שבמרכז הבמה עם ריק סנטורום ובובי ג'ינדל משמאלו ומימינו - כל אלה שהגיעו לראשית העשירייה השנייה בממוצעי הסקרים. לצידם של אלה יעמדו גם פיורינה, גרהאם, פטקי וגילמור. כך צפויות להיראות הבמות הלילה:





פורמט וכללים

את העימות המרכזי לעשרת המתמודדים המובילים ינחו ברט באייר, מייגן קלי וכריס וולאס בשעה 04:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל ואילו את העימות המצומצם ליתר המתמודדים ינחו ביל האמר ומרתה מקאלום בשעה 00:00 שעונינו.

לשני העימותים צפויים להיות כללים זהים. כל אחד מהמתמודדים לפי דירוגו בסקרים יקבל דקה אחת לשאת דברי פתיחה ובתום הדברים האלה יחל שלב השאלות של המנחים. כל מתמודד יזכה לדקה אחת כדי להשיב לשאלות המופנות כלפיו, אך אם הוא יבחר להזכיר במהלך תשובתו שם של מועמד אחר יקבל המועמד המוזכר חצי דקת דיבור כדי להתייחס לדברים.

העימות יסתיים בחצי דקת דברי סיכום לכל המתמודדים לפי סדרם. למרות הכללים האלה, כנראה שהעימות לא יכלול כללים נוקשים מדי והוא יוכל להתנהל בצורה חופשית. השאלות שיועלו בעימות מפי המנחים יגעו בכל הנושאים המועלים בכל מערכת בחירות.





סימני השאלה

קשה לחזות כיצד יתנהל עימות שמכיל 10 מתמודדים על במה אחת, אך בכל זאת אפשר לדון במספר נקודות.

שאלת טראמפ

הנקודה המרכזית הלילה. העלייה המטאורית של דונלד טראמפ בסקרים והתמקמותו במרכז הסיקור התקשורתי בארה"ב ובעולם כולו הביאו באופן טבעי לתהייה כיצד הוא יופיע על הבמה: האם ימשיך בסגנונו הישיר והבוטה כדי להפוך לכוכב הערב או שמא הוא יבחר להופיע בצורה ממלכתית כדי לנצל את המומנטום מול קהל לאומי גדול וליהנות מהתרשמותם של הצופים מעמדותיו.

לא פחות משהשאלה הזו תלויה בהתנהגותו של טראמפ, היא תלויה גם בהתנהגות האחרים - האם הם יתקפו אותו כפי שעשו עד כה? כיצד הם יתייחסו לכל אמירותיו שהביאו אותו לכותרות? האם הם יעלו את עברו הדמוקרטי ואת עמדותיו הליברליות-במידה או יתייחסו לאפשרות שירוץ כמועמד עצמאי? כיצד ינווטו ווקר ובוש הפייבוריטים את העימות כשהם עומדים ממש לצידו?

מי יתבלט?

לבד מטראמפ, שמוזכר באשכול הזה 8 פעמים, הבמה תכיל אישים נוספים הידועים בחדות לשונם או בפופולריות שלהם, כאשר כל אחד מהם ינסה להתבלט ולבלוט בעימות. האם אמנם יצליחו מרקו רוביו, ראנל פול או כריס כריסטי מסוף העשירייה להתבלט על פני כל היתר בזכות כישוריהם הלשוניים? או האם יצליחו ווקר ובוש הפופולריים להוסיף לעצמם עוד תומכים במהלך הלילה?

גם בעימות המשני, שנתפס כפחות חשוב, נוכל אולי לראות מתמודדים בולטים שייתכן ואף יצליחו להפתיע את כולם. הרי אנחנו זוכרים כיצד ריק סנטורום הצליח להפתיע בבחירות 2012 ולהגיע לקרב ראש-בראש מול מיט רומני או כיצד הסנטור האלמוני ברק אובמה הפתיע את כולם בבחירות 2008 מול הילרי קלינטון הפופולרית...

נושאים מרכזיים

כה רבים הנושאים שיועלו הלילה בעימות - מהגרים ומסתננים, כלכלה ומיסים, רפורמת הבריאות, חינוך, נשק, הפלות, יחסי חוץ, הקשר לישראל (שמן הסתם תוזכר כמה פעמים הלילה). כל המתמודדים הם רפובליקנים, אך דעותיהם בנושאים הללו לעיתים שונות האחד מן השני בצורה קיצונית. האם נראה התקפות של אחד כלפי השני? או שמא כל אחד רק ינסה לשכנע בצדקת עמדותיו?

לפחות נושא אחד צפוי לעלות באופן כמעט ודאי - הילרי קלינטון. שם נראה את המתמודדים כולם נעמדים כאיש אחד נגדה ונגד המפלגה הדמוקרטית. פרשת המיילים, בנגאזי, קרן קלינטון - לא יחסרו נושאים שיאפשרו לרפובליקנים לתקוף אותה על חשבון זמן השידור הלאומי שהם קיבלו מתוך תקווה להראות בכל זאת חזית אחידה ואת המשותף לכולם.


ידיעות נוספות

* העיתון "וושינגטון פוסט" פרסם הבוקר ידיעה מעניינת אודות שיחת טלפון שקיים לפני מספר חודשים הנשיא הדמוקרטי לשעבר ביל קלינטון עם מי שחקר אז את האפשרות להתמודד לנשיאות - דונלד טראמפ. אחד מעוזריו של קלינטון הכחיש את ההשערה שהשניים דנו באיזה שהוא אופן בבחירות 2016 או במועמדותו של טראמפ. ראוי להזכיר שטראמפ הרפובליקני היה בעברו דמוקרטי.

* הוועד הדמוקרטי הלאומי הכריז הערב על כך שרשת CNN תשדר את העימות הדמוקרטי הראשון בבחירות לנשיאות ב-13 באוקטובר. העימות ייערך בנבדה ויכלול 5 מתמודדים (אלא אם ג'ו ביידן יחליט להצטרף). עימותים נוספים ייערכו בתאריכים 14 בנובמבר ברשת CBS, ב-19 בדצמבר ברשת ABC וב-17 בינואר ברשת NBC. רשת Fox News לא תזכה להנחות אף עימות של המפלגה.

* למי מכם שיישאר ער כל הלילה, כדאי לדעת שתוכלו לסיים את הלילה הלבן הזה בנימה מחויכת. בשעה 6 בבוקר יופיע ג'ון סטיוארט בפעם האחרונה כמגיש התוכנית הפופולרית "הדיילי שואו". התוכנית האחרונה תועבר ברשת "קומדי סנטרל" האמריקנית.

שידור ישיר

שני העימותים ישודרו ברשת החדשות Fox News באופן בלבדי. כלי תקשורת אחרים ישלחו גם הם צוותי צילום ובחלק מאתרי האינטרנט (אתר "הניו-יורק טיימס" למשל) יארגנו סיקור לייב עם פרשנויות, תגובות ובדיקת עובדות.

עדכון: וידאו לצפייה חוזרת



האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/236321.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר