העימות הרפובליקני שבר את שיאי הצפייה עם 24 מיליון צופים

העימות הנצפה אי-פעם


העימות הרפובליקני הראשון במערכת הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016 הוא גם כנראה עימות הפריימריז הנצפה ביותר אי-פעם באמריקה עם 24 מיליון צופים למשדר בן השעתיים ששודר ביום חמישי האחרון. המשדר היה ללא ספק הנצפה ביותר בתולדות Fox News והנצפה ביותר אי-פעם בתולדות ערוצי הכבלים (לבד ממשחקי ספורט).

לשם השוואה, עימות הפריימריז הנצפה ביותר במערכת הבחירות של שנת 2012 הניב 7.5 מיליון צופים בלבד ברשת ABC הארצית. במערכת הבחירות של 2008 העימות הנצפה ביותר של המפלגה הרפובליקנית השיג 7.5 מיליון צופים גם כן באותה הרשת. שני העימותים הללו נערכו תקופה קצרה לפני אסיפת הבחירות באיווה ומכאן שגם הייתה להם חשיבות על קהל המצביעים.

העימות הנוכחי, הראשון במערכת הבחירות הנוכחית, הגיע אמנם באמצע הקיץ אך נהנה מבאזז גדול תודות למספרם הגבוה של המתעמתים ולתהייה כיצד יגיבו המתמודדים לדבריו של טראמפ. העימות המשני שנערך באותה הרשת בשעה 17:00 בערב הגיע גם הוא להישג של 6.1 מיליון צופים, פי שניים ויותר ממה שהרשת משיגה בימים כתיקונם בשעות הפריים-טיים.

העימות הרפובליקני הבא מתוכנן ל-16 בספטמבר ברשת החדשות CNN.




מנגד: הצרות של msnbc


"נוטים קדימה" הוא הסלוגן שמלווה את שידורי רשת החדשות MSNBC כבר מספר שנים במעין כפל משמעות אודות נטייתה של הרשת כלפי תפיסת עולם פרוגרסיבית וליברלית ואודות הצלחתה לקפץ למקום השני בטבלת הרייטינג של רשתות החדשות. אלה היו השנים הטובות, התקופה שלאחר בחירתו של הנשיא ברק אובמה לנשיאות בשנת 2008, אז הנטייה שלהם שמאלה מצאה לה מקום בקהל הצופים בדיוק כפי שמצאה לה מקום במפת תוצאות הבחירות והרשת נהנתה מגידול דרמטי בשיעורי הצפייה.

אך ממש כמו התזוזה של מפת התוצאות בבחירות כפי שראינו בבחירות 2014, השנה האחרונה תיזכר כאחת הגרועות בתולדותיה של הרשת. העם נע ימינה והרשת השמאלנית החלה לאבד צופים רבים והצליחה לשבור שיאים שליליים כאשר הידרדרה שוב למקום השלישי אחרי רשתות החדשות CNN ו-Fox News. בהנהלת הרשת החלו לשנות את תפיסת עולמה של הרשת והחליטו לנסות לזנוח את המתווה הנוכחי של הרשת - תוכניות אקטואליה בנוסח ליברלי. 5 תוכניות כבר בוטלו עד עתה.

המתווה החדש אמור למצב את הרשת כרשת חדשות לכל דבר: פריצות לשידורים, תפוצה נרחבת של כתבים, שידורים חיים - כל אותם האלמנטים שחסרו לרשת עד עתה והיוו את מוקד הביקורת כלפיה. בריאן ויליאמס, שנאלץ לעזוב את רשת האם NBC ואת מהדורת החדשות המרכזית שם, הוצנח לפתע לרשת הבת בכדי לחזק את המערך החדשותי. גם צ'אק טוד, מגיש "פגוש את העיתונות", יקבל שם בקרוב מהדורת חדשות יומית שתעסוק בשיח פוליטי כנראה מאוזן יותר מזה שהתקיים עד עתה ברשת.

אך אל דאגה. תוכניות הפריים-טיים בהן תוכניתה של רייצ'ל מדאו הפופולרית, של הכומר אל שרפטון, של כריס מתיוס ושל לורנס אודונל לא יילכו לשום מקום. בהנהלת הרשת כנראה מקווים ליצור הפרדה בין שידורי היום שישאו אופי חדשותי שיהיה נגיש לכולם לבין תוכניות הפריים-טיים שימשיכו להוות את המקום הטוב ביותר בטלוויזיה לשמאל הליברלי בארה"ב.




ג'ון סטיוארט אומר שלום


ביום חמישי האחרון שודרה תוכניתו האחרונה של ג'ון סטיוארט כמגיש ה"דיילי שואו". התוכנית האחרונה השיגה 3.5 מיליון צופים לרשת "קומדי סנטרל" וכללה ביקורים של כל אותם ה"כתבים" שצמחו בתוכנית בהם סטיב קארל, סטיבן קולבר, אד הלמס, ג'ון אוליבר ואוליביה מאן. התוכנית האחרונה תשודר בישראל בערוץ "קומדי סנטרל" ב-HOT.

חשיבותה של התוכנית בנוף האמריקני חרג בהרבה מגודל האוכלוסייה הצופה בה. מחקרים רבים נעשו סביבה ומאמרים אקדמיים רבים, בעולם כולו, דנו בהשפעתה על עיצוב עולמם של אלה הצורכים את החדשות דרכה. הקונספט של מהדורת חדשות סאטירית-קומית הוכיח את עצמו גם בעוד שורה של תוכניות בארה"ב ובעולם כולו (בישראל למשל ניתן לנקוב ב"ארץ נהדרת" כדוגמה).

עזיבתו של סטיוארט אחרי 16 שנים, בדיוק כמו לכתם של דיוויד לטרמן וג'יי לנו לאחרונה, מסמנת סיומה של תקופה.



עשור למותו של פיטר ג'נינגס


אתמול (7 באוגוסט) צוינו 10 שנים למותו של העיתונאי האמריקני פיטר ג'נינגס. בתאריך 5 באפריל 2005 הוא הגיש בפעם האחרונה את מהדורת החדשות המרכזית של רשת ABC וחתם עם הודעה אישית אודות העובדה כי הוא לקה בסרטן הריאות וכי הוא יפסיק להגיש את המהדורה לתקופה הקרובה עד שמצבו ישתפר. הוא מעולם לא שב יותר לכיסא המגיש.

הנה מחווה לאחד ממגישי החדשות הטובים ביותר בארה"ב:




האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/236618.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר