מקבץ ידיעות מהתקשורת האמריקנית

מגיש החדשות הבכיר שתרם כסף לקלינטון


כלי התקשורת בארצות הברית הצליחו לייצר כמה כותרות ענק בחודשים האחרונים, וכעת הגיעה אחת נוספת: בסוף השבוע האחרון נחשף כי מגיש החדשות הבכיר של רשת ABC, ג'ורג' סטפנופולוס, תרם במהלך השנים האחרונות כ-75 אלף דולר ל"קרן קלינטון" מבלי ליידע בגילוי נאות את צופיו הרבים או אף את מעסיקיו בעת שעסק בסיקור הילרי קלינטון או בסיקור הספר "מזומני קלינטון" שתיאר את השפעתה הפוליטית והמדינית של הקרן ברחבי העולם ואת פעולותיה של מזכירת המדינה לשעבר קלינטון.

מיד עם חשיפת המידע ספג סטפנופולוס ביקורת מצד המפלגה הרפובליקנית בארה"ב ואף נשמעו קריאות שלא להעניק לו את האפשרות להיות אחת ממנחי העימותים הרפובליקנים לנשיאות. סטפנופולוס בעצמו נשמע לקריאות הללו והחליט לוותר על עמדת המנחה בעימות שתפיק הרשת, ככל הנראה מהחשש שהמפלגה הרפובליקנית תמנע מהרשת לשדר כלל עימות שכזה.

סטפנופולוס הוא ממגישי החדשות הבכירים והפופולריים ברשת ABC ובארה"ב בכלל. הוא מגיש את תוכנית הבוקר המצליחה "בוקר טוב אמריקה" והוא משמש כמגיש המרכזי של הרשת בפריצות לשידורים ובאירועי חדשות מתגלגלים. בנוסף לכך הוא מנחה מדי יום ראשון את תוכנית הראיונות "This Week" שעוסקת בעיקר בנושאים פוליטיים. בשתי התוכניות הוא הביע התנצלות:



התוכנית האחרונה של דיוויד לטרמן


ביום רביעי הקרוב יתווסף שינוי היסטורי נוסף לתולדות רצועת הלילה הטלוויזיונית בארה"ב עם שידור תוכניתו האחרונה של דיוויד לטרמן במסגרת ה"לייט שואו", אותה הוא מגיש כבר למעלה משני עשורים, ועם פרישתו מהתחום אחרי למעלה מ-30 שנה. למעשה, החל ממחר תקיים התוכנית שלושה פרקי סיום שיכללו מספר רב של אורחים שיבואו להיפרד מלטרמן ולומר שלום.

את לטרמן הוותיק יחליף החל מהסתיו הקרוב סטיבן קולבר הצעיר, במה שמתווסף ליתר השינויים בשאר הרשתות בתקופה האחרונה: פרישתו של ג'יי לנו מה"טונייט שואו" והחלפתו בג'ימי פאלון, פרידתו של ג'ון סטיוארט מה"דיילי שואו" והחלפתו בטרבור נואה, הצטרפותו של ג'ון אוליבר עם תוכנית שבועית חדשה בהגשתו ושינויים נוספים.



רשתות הטלוויזיה חושפות לוח שידורים חדש


כמדי שנה חושפות רשתות הטלוויזיה האמריקניות את לוח השידורים שלהן לקראת עונת הסתיו הבאה ומפרסמות את רשימת הסדרות שיחזרו לעונה נוספת, הסדרות שיבוטלו והסדרות החדשות.

(הלוחות המלאים כאן: CBS | ABC | NBC | FOX)

כמה אירועים שכדאי להזכיר - אחרי 15 שנה באוויר תוכנית הריאלטי המפורסמת "אמריקן איידול" תסיים את שידוריה אצל רשת FOX ותבוטל; גם סדרת הדרמה הוותיקה "זירת הפשע" (CSI) תסיים את תפקידה הטלוויזיוני והיא תשוב בעונה הבאה רק עבור סרט פרידה בן שעתיים; ברשת NBC תקום לתחיה הסדרה "גיבורים" במיני עונה בת 13 פרקים; וברשת ABC לא בונים על שינויים רבים.

אחד הדברים הבולטים בלוחות המשדרים זהו הוויתור המוחלט של הרשתות על הקומדיות והסיטקומים. כל אחת מהרשתות (לבד מ-ABC) קיצצה את מספר הסדרות הקומיות בחצי בהשוואה לעונת השידורים הקודמת וזאת אחרי שנים רבות של כישלונות לייצר להיטים בתחום. רוב לוחות השידורים מורכבים כעת מתוכניות ריאלטי, סדרות דרמה ואירועי ספורט.




האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/209818.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר