העימות הרפובליקני השני בבחירות לנשיאות ארה"ב

בתוך כשעה ישודר העימות הרפובליקני השני לקראת הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016. העימות ישודר ברשת החדשות CNN והוא יורכב משני אירועים - עימות מרכזי למתמודדים הפופולריים ביותר בסקרים בשעה 03:00 ועימות משני לכל יתר המתמודדים בשעה 01:00. שני האירועים יתרחשו בספריית הנשיא רונלד רייגן שבסימי ואלי, קליפורניה.

רשימת המתעמתים

15 מתמודדים רפובליקנים צפויים לעמוד הלילה על הבמה, שניים פחות מהעימות הקודם ששודר בחודש שעבר ברשת Fox News - זאת לאחר פרישתו מהמירוץ של מושל טקסס לשעבר ריק פרי בסוף השבוע האחרון והעובדה שמושל וירג'יניה לשעבר ג'ים גילמור לא הצליח לעמוד בתנאי CNN ולכן לא הוזמן כלל להשתתף במשדר. מתוך הנותרים יתעמתו 11 בעימות המרכזי ו-4 בעימות המשני.

בעימות המרכזי יתמודדו כל אותם העשרה שזכו לעמוד על הבמה המרכזית בעימות הקודם בתוספת אשת העסקים קרלי פיורינה בלבד. היא הצליחה להצטרף אל העשירייה המובילה לאחר עלייתה בסקרים ולאחר שרשת CNN שינתה את כללי הפורמט באופן כזה שיאפשר את הצטרפותה שלא על חשבון אחד מהפוליטיקאים המובילים מהעימות הקודם. כך צפויה להיראות הבמה:





פורמט וכללים

בניגוד לעימות הקודם שהונחה על ידי מגישים נפרדים, את שני העימותים הערב ינחה מגיש החדשות ג'ייק טאפר בשיתוף פעולה עם הכתבת הפוליטית של הרשת דנה באש ומגיש תוכנית הרדיו השמרני יו יואיט. העימות המשני יארך כשעתיים והעימות הראשי 3 שעות.

בדומה לעימות הקודם, גם כאן הכללים זהים: דקה לכל מתמודד כדי להשיב על שאלה המופנית לעברו וחצי דקת תגובה לכל מתמודד ששמו הוזכר במהלך המשדר על ידי אחד המתמודדים האחרים. בעימות הערב יוצגו למתמודדים שאלות גם מן הקהל באמצעות הרשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ואינסטגרם. בעימות הראשי גם יוצג קטעים קצרים מהעימות המשני.



סימני השאלה

ג'ב בוש - הוא מגיע אל העימות במצב קשה ביותר מבחינת הסקרים. הוא אמנם מוביל בגיוס כספים, בתומכים, בקשרים ובניסיון פוליטי, אך הוא נותר עם בין 5% ל-10% תמיכה בלבד במשאלים הכללים ובמצב לא יותר מזהיר מזה במשאלים באיווה או בניו-המפשייר. העימות הזה הוא מבחינתו הדרך להשתקם ולחזור אל הכותרות באמצעות הסטת הדיון למקום שבו הוא טוב - טיעונים אינטלקטואלים אודות הכלכלה וניהול המדינה ויתר הנושאים שנזנחו עד עתה לאחר "הוריקן טראמפ".

קרלי פיורינה - אולי המתמודדת עם תשומת הלב הגדולה ביותר אחרי טראמפ, וזאת לאחר הופעתה בעימות הקודם שהקפיצה אותה אל הליגה של הגדולים והביאה אותה להופיע עם כל יתר העשירייה המובילה. זו תהיה הזדמנות מבחינתה ליהנות מאור הזרקורים ואולי אף להצליח להתבלט במטרה להמשיך להעפיל אל הפסגה. אחת השאלות הערב אודותיה שמעניינת את התקשורת האמריקנית היא האם תהיה התייחסות כל שהיא מצידה לחילופי הדברים בין טרמאפ לבינה מהשבועיים האחרונים.

דונלד טראמפ - משום מה ההערכה היא שהופעתו הערב תהיה יותר מתונה מכל הופעותיו התקשורתיות בעת האחרונה. הרי בעוד אחד מהסיפורים הבולטים בעימות הקודם היה חוסר רצונו להתחייב לתמיכה במועמד הרפובליקני לנשיאות, כעת הוא כבר חתם על התחייבות כזו והפך את עצמו למועמד רציני. השאלה היא האם הוא ימשיך בדרך הזו מתוך כוונה להפוך למועמד מבוסס יותר, או שמא לא יוכל לעמוד בציפיות ממנו "לספק הופעה" ושלא להיכנע לבסוף לכללי הפורמט הטלוויזיוני.

ווקר סקוט - עוד אחד מאלה שהובילו את טבלאות הסקרים עד לפני מספר שבועות וכעת הדרדר לשיעורי תמיכה חד-ספרתיים. גם הוא, כמו ג'ב בוש, רואה בעצמו מועמד ראוי שצריך להיות אחד מהמתמודדים המובילים אך כזה שלבסוף נופל קורבן לאותו "הוריקן טראמפ" כפי שמכונה הסיקור התקשורתי אודותיו בארצות הברית. הערב גם הוא יקווה להסיט את הדיון לנושאים יותר רציניים בנושאי כלכלה באופן כזה שיאפשר לו להציג את הישגיו בתחום הזה במדינתו ויסקונסין.

אחרים - בן קרסון נהנה משיעורי תמיכה הולכים ועולים, הוא דמות נוספת ומעניינת לצפות בו הערב; גם מרקו רוביו וכריס כריסטי רואים הזדמנות לחזור לאור הזרקורים הערב אחרי תקופת שפל, נראה האם הם יצליחו בכך.

שידור ישיר

שני העימותים ישודרו ברשת CNN וגם באתר האינטרנט שלה בצורה חופשית - us.cnn.com

עדכון: וידאו לצפייה חוזרת

העימות ששודר אמש (ד') ברשת CNN הצליח כקודמו לשבור שיאי צפייה. על פי נתוני הרייטינג הראשונים 14.7% ממשקי הבית האמריקנים צפו בממוצע בעימות המרכזי, קצת מעל 20 מיליון צופים על פי הערכות ראשוניות, שזהו נתון מספיק גבוה בכדי לשבור את שיא הצפייה בתולדותיה של הרשת. עם זאת, עדיין מדובר בירידה קטנה בהשוואה ל-16% וה-24 מיליון צופים שהשיג העימות הקודם ברשת Fox News ונהפך כבר לעימות הפריימריז הנצפה ביותר אי-פעם בתולדות הטלוויזיה האמריקנית.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/247199.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר