העימות הדמוקרטי הראשון בבחירות לנשיאות ארה"ב

סיכום העימות

השאלה הראשונה לכל המתמודדים, כמובן, עסקה בנושא "היבחרות" והעבר שלהם.

השאלות הבאות נגעו לנושא הכלכלי. בעוד ברני סנדרס הגדיר את עצמו כסוציאל-דמוקרטי וניסה להסביר לאמריקנים את משמעות המושג נמנעה הילרי קלינטון להעיד על עצמה כלא קפיטליסטית והגדירה עצמה כ"פרוגרסיבית". הנושא הבא היה חוקי הנשק, ברקע אירועי הרצח ההמוני שהתחוללו בארה"ב בשנה האחרונה. סנדרס הותקף על ידי קלינטון ואומאלי על עמדותיו הלא תקיפות לכאורה בנושא, כאשר הוא הגיב בביטול לדבריהם על הצורך בחקיקה נוקשה שלטענתו לא מובילה למעשים בשטח.



נושא נוסף היה יחסי החוץ של ארה"ב ותקיפות רוסיה בסוריה. קלינטון נאלצה להגן על העובדה שהיא הצביעה בעד המלחמה בעיראק כשברני סנדרס טען שהוא מתנגד בכל תוקף לשליחת כוחות אמריקניים לסוריה. קלינטון הותקפה על הצבעתה אך השיבה שלמרות הכל הנשיא אובמה בחר דווקא בה לשרת כמזכירת המדינה בממשלו והעריך בכך את שיפוט הדעת שלה. השאלות נגעו גם לתחומים נוספים ביחסי חוץ - ההסכם עם איראן (ווב הביע התנגדות להסכם) והמתקפה על שגרירות ארה"ב בבנגאזי.



הנושא הבא היה פרשת המייל האישי של הילרי קלינטון. ברני סנדרס יצא להגנתה ("לאזרחי ארצות הברית נמאס לשמוע על המייל הארור הזה") ואמר שמדובר בהסחת דעת מהנושאים האמיתיים שמעסיקים את תושבי אמריקה.

בינתיים במרכז הבמה מופיעים הילרי קלינטון, ברני סנדרס ומרטין אומאלי עם יחסים ידידותיים ביניהם. מעת לעת מתעצבן ג'ים ווב על כך שהוא לא זוכה לדבר ("כבר 10 דקות לא דיברתי") ולינקולן צ'ייפי כמעט ולא קיים בעימות גם כן.

החלק השני של העימות הוקדש למספר נושאים פנימיים בארה"ב. לא נראה שיש איזה שהוא מועמד בולט הלילה וכנראה שלא יהיו שינויים משמעותיים בסקרים אחרי העימות.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/255546.shtml#19

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר