אפילו המשחקים האולימפיים עשויים להיות פוליטיים



אולימפיאדה פוליטית:


שידורי האולימפיאדה בארצות הברית הם תמיד עניין גדול, והתחרות הספורטיבית הגדולה בעולם מדביקה בארה"ב לבדה עשרות מיליוני צופים אל המסך. האמריקנים אוהבים לספור את המדליות שלהם, להשוות אותם ליריב העדכני (בעבר - הסובייטים. בימינו - הסינים) ולחוש גאווה גדולה כאשר הם מגיעים אל המקום הראשון במספרן של המדליות. לרשת NBC המשדרת את האולימפיאדה יש אינטרס כלכלי גדול למנף את התחרויות כל פעם מחדש ומדי 4 שנים היא נוהגת לעשות דבר שכמעט לא נהוג בשום מקום אחר בעולם - להקליט את התחרויות המעניינות ולשדר אותן בשעות הפריים-טיים כדי להגדיל את הרייטינג. על אף הביקורת, הנתונים מוכיחים שזה עובד ומצליח.

כל אולימפיאדה נופלת על שנת בחירות לנשיאות, ובדרך כלל היא מספקת את האתנחתא הכל-כך-נחוצה לאחר הבחירות המקדימות ולפני הועידות הגדולות, אך בשנה הנוכחית האולימפיאדה חלה לאחר שתיהן ובכל מקרה לא קיים שום רושם בשלב הזה שבזמן קיומם של המשחקים האולימפיים נקבל לרווחה פסק זמן מהפוליטיקה האמריקנית.

להיפך. ביממה האחרונה פורסם כי במטה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, ישקיעו 13.6 מיליון דולר בתשדירי בחירות שישודרו במסגרת תכני האולימפיאדה. היות ומדובר בכמות צופים גבוהה מאוד, הרי הם מכוונים לפנות לקהל רב ככל הניתן שיצרוך את התעמולה נגד דונלד טראמפ וישופע ממנה לקראת הבחירות הכלליות. טראמפ, ראוי לומר, לא פרסם עד כה תשדיר בחירות אחד במערכת הבחירות הזאת. בעוד קלינטון השקיעה עד כה 52.3 מיליון דולר בתשדירים ועוד כמה עשרות מיליוני דולרים באמצעות גופים חיצוניים, טראמפ לא השקיע אף דולר בתשדירים והגופים החיצוניים התומכים בו השקיעו עבורו פחות מ-10 מיליון דולרים.



העימות על העימות:


אחרי שדונלד טראמפ טען כי העימותים הכלליים המתוכננים להתקיים בינו לבין הילרי קלינטון לקראת הבחירות הכלליות נקבעו במכוון בתאריכים נוחים להילרי קלינטון, על אף שהתאריכים נקבעו בחודש נובמבר 2015 בידי ועדה דו-מפלגתית, נוצר החשש או החשד שהוא מנסה באיזה שהוא אופן להתחמק מהשתתפות בהם. אנשיה של קלינטון שמו לב לזה ומיד ניסו לייצר סיפור מכל העניין כאשר ביממה האחרונה הם הודיעו באופן רשמי כי קלינטון תשתתף ללא שום בעיות בכל שלושת העימותים המתוכננים בכל זמן ובכל מקום שבו הם ייערכו.

"זה מדאיג שהמטה של טראמפ כבר מתעסק בתעלולים אודות העימותים האלה. לא ברור האם הוא מנסה לברוח מהם או שהוא מנסה לעורר דרמה תקשורתית", נכתב בהודעה של מטה קלינטון מטעם מנהל המטה ג'ון פודסטה.

כאשר טראמפ נשאל בנושא במהלך היום הוא השיב שגם בכוונתו להשתתף בשלושת העימותים, אך כמו איש עסקים ממולח הוא הוסיף תנאי: "אני אצטרך קודם לראות את התנאים. אני בטוח שהם (אנשי הועדה הדו-מפלגתית) יהיו פתוחים להצעות שיש לי, כי אני חושב שהן הצעות מאוד הוגנות". טראמפ רמז בעיקר לרעיון שבמסגרתו הוא יוכל להטיל וטו על בחירת המנחים של העימותים, שבדרך כלל נבחרים באופן עצמאי ומשותף לשתי המפלגות ללא התערבות המועמדים לנשיאות, ובכך לסרב להשתתף בעימות שאותו ינחה מישהו שאינו לרוחו.

העימות הנשיאותי הראשון ייערך ב-26 בספטמבר.



פינת הסקרים:


מכון הסקרים "Quinnipac" פרסם היום מספק סקרים במדינות המפתח - בפנסילבניה רשמה הילרי קלינטון יתרון של 10% על פני דונלד טראמפ, באוהיו היא רשמה יתרון של 4% ובפלורידה היא הגיעה למעשה לשיוויון מולו עם פער של 1% בלבד לטובתה. סקר של רשת NBC גם הוא חזה לקלינטון יתרון של 11% בפנסילבניה, 5% באוהיו ו-4% באיווה.

מכון הסקרים PPP פרסם סקר בצפון קרוליינה שבו קלינטון הובילה על פני טראמפ ב-1% בלבד. ביוטה, אחת המדינות השמרניות ביותר באמריקה, פורסם סקר ובו טראמפ הוביל ב-12% על פני יריבתו.

במיזורי, עוד מדינה רפובליקנית, פורסם סקר של מכון Remington ובו טראמפ הוביל על קלינטון ב-2% בלבד.



ידיעות נוספות:


● נראה לעיתים שאין מוקש שעליו לא מנסה דונלד טראמפ לדרוך. אחרי הנאום הכלכלי שהוא נשא בדטרויט ובו הוא דיבר באופן ממלכתי יחסית הוא מיד טרח להודיע לתקשורת באופן אישי כי "אין לי תוכניות לשנות את התנהגותי", ובשעות האחרונות כנראה קיבלנו את ההוכחה לכך. במסגרת אחת מעצרות הבחירות שלו בצפון קרוליינה, טען טראמפ שאם הילרי קלינטון תיבחר לנשיאות והיא תמנה את השופט הבא לבית המשפט העליון "כלום לא יעצור אותה. אולי רק התומכים של התיקון השני לחוקה יעשו זאת, אני לא יודע...". התיקון השני, נזכיר, קובע את הזכות של כל אדם לשאת נשק אישי, וזה הדבר הקרוב ביותר להתבדחות בנושא כל כך טעון שכזה. אנשי המטה, יש לומר, שמו לב לדברים ולרגישותם בזמן אמת וכבר הספיקו להפיץ לכל עבר הודעות תיקון בשמו של המועמד שלהם.

● אחרי מספר חברי קונגרס רפובליקנים ועוד עשרות בכירים במפלגה, הודיעה היום הסנטורית הראשונה מטעם המפלגה הרפובליקנית שהיא לא תתמוך בדונלד טראמפ בבחירות הכלליות. זוהי הסנטורית ממדינת מיין סוזן קולינס שנחשבת לאחת המתונות בסיעתה שהסבירה כי עימותיו של טראמפ עם ההורים השכולים היו "הקש ששבר את גב הגמל". עם זאת, היא הודיעה שהיא לא תתמוך בהילרי קלינטון וכנראה תצביע כנראה לגארי ג'ונסון או למישהו אחר.

● הוריהם של שני אזרחים אמריקנים שנרצחו במתקפת הטרור בשגרירות ארצות הברית בבנגאזי בשנת 2011 החליטו להגיש תביעה אישית נגד מי שהייתה מזכירת המדינה באותה התקופה, והמועמדת הנוכחית לנשיאות הילרי קלינטון, באשמת גרימת מוות והוצאת דיבה. במטה של קלינטון לא נכנסו למאבק אישי מול המשפחות ורק הודיעו כי "אף אחד לא יכול לדמיין את הכאב של משפחותיהם של האמריקנים האמיצים שאיבדנו בבנגאזי, אולם היו כבר תשע חקירות שונות בנוגע למתקפה, ואף אחת מהן לא העלתה מסקנות התנהלות פגומה מצדה של הילרי קלינטון". ההודעה מתייחסת לחקירות האחרונות מטעם הקונגרס שהסתיימו בניקוי קלינטון מכל אשמה לאירוע.

● אביו של המחבל עומאר מרטין שרצח 49 אנשים באורלנדו נצפה באחד מעצרות הבחירות של הילרי קלינטון, כך דיווח ביממה האחרונה אתר "דראדג' ריפורט". במטה קלינטון טענו שהם לא יודעים כיצד הוא נכנס לעצרת.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר