פרשות המיילים של הילרי קלינטון מכות בפעם השלישית



קרן קלינטון ומחלקת המדינה:


כבר קשה להבחין בין כל פרשיות המיילים השונות, כך שצריך לעשות סדר: פרשת המיילים הראשונה והמפורסמת ביותר היא זו שבמסגרתה התברר שמזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון ניהלה חשבון דוא"ל פרטי בניגוד לנהלים ותוך סיכון חומרים מסווגים; פרשת המיילים השנייה היא זו שבמסגרתה נחשף כי גורמים בכירים בתוככי המפלגה הדמוקרטית רקמו והגו רעיונות כיצד לחתור תחת מסע הבחירות של המתמודד בפריימריז ברני סנדרס; ופרשת מיילים השלישית והנוכחית חושפת לציבור רמיזות לכך שגורמים מסחריים שסיפקו תרומות לארגון הבינלאומי "Clinton Foundation" תוגמלו באמצעים שונים על ידי מחלקת המדינה האמריקנית בזמן שקלינטון הייתה אחראית על ניהולה. "קרן קלינטון" מנוהלת על ידי הילרי ובעלה ביל ונחשבת לאחד ממוקדי הכוח של הזוג.

הפרשה החדשה, הרבה פחות בולטת לבינתיים מקודמותיה, נחשפה על ידי הארגון השמרני "Judicial Watch" שעתר לבית המשפט העליון בשם זכות הציבור לדעת כדי לפרסם לציבור כמה מחילופי המכתבים האלקטרוניים בין מחלקת המדינה לבין גורמים פרטיים. באחד מהמיילים הללו תועד אחד מעובדי המחלקה כמבקש "לעזור" לאחד מהתורמים לקרן קלינטון בתור "טובה" ובמיילים נוספים תועדו מקרים דומים של "עזרה" לאנשים נוספים. על אף האמור, טענו במטה קלינטון כי המיילים פורשו בצורה לא נכונה ובכל מקרה לא ניתנו טובות הנאה לתורמי קרן קלינטון וכן הילרי בעצמה לא הייתה מעורבת בנעשה. עם זאת, יש להזכיר שבמיילים המדוברים הוזכרה בעיקר אשת ימינה הקרובה ביותר של קלינטון, הומה אבדין, כמי שאמורה להוציא לפועל את טובות ההנאה המדוברות.



ידיעות נוספות:


● כל מי שרק היה יכול להגיב להתבטאות של דונלד טראמפ מהיממה האחרונה, כאילו "התומכים בתיקון השני לחוקה" הם היחידים שיוכלו לעצור את הילרי קלינטון במקרה והיא תהיה נשיאת ארה"ב ותמנה את השופט הבא לבית המשפט העליון, עשו זאת בזה אחר זה וגינו את דבריו של טראמפ בפה מלא. הספין במטה טראמפ, כאילו הוא רק ביקש את תמיכתם הפוליטית של אותם אנשים ולא התבדח על ניסיון רצח מטעמם, לא ממש הצליח לשכנע בהתחשב בעובדה שטראמפ דיבר על מציאות בה קלינטון כבר תהיה נשיאה ותבצע את תפקידיה הנשיאותיים (ותמנה מחליף לשופט אנתונין סקאליה) ולא על מציאות של טרם בחירות שיהיה ניתן למנוע אותה באמצעות הצבעה. כך או כך, כלי התקשורת פרסמו היום שהשירות החשאי הפועל במסגרת הבית הלבן שוחח עם אנשיו של טראמפ בנושא הזה.

● יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני פול ראיין ניצח ביום שלישי בפער גדול את יריבו הרפובליקני בפריימריז על המושב שלו מטעם המחוז ה-1 של מדינת ויסקונסין. גם את מערכת הבחירות הכללית הוא צפוי לנצח בקלות, אך ממש לא ידוע האם הוא ישוב אל הבית בתור העומד בראשו או בתור מנהיג המיעוט בו. בפריימריז שלו השיג ראיין 80% תמיכה.

● ארגון ההדלפות "ויקיליקס" הציע לאחרונה 20 אלף דולר למי שימסור מידע שיעזור בחקיר דבר מותו של פעיל המפלגה הדמוקרטית סת' ריץ'. בדבריו של ג'וליאן אסאנג', במסגרת ראיון לתוכנית טלוויזיה בשם "Nieuwsuur" מהולנד, הוא אמר כי "המדליפים שלנו לוקחים על עצמם סיכון" ורמז כי מותו של ריץ' לא היה ניסיון שוד שהשתבש, כפי שהודיעה משטרת וושינגטון די.סי שבשטח אחריותה בוצע הרצח, אלא כנראה חיסול פוליטי. גם משטרת וושינגטון, ראוי לומר, מציעה 25 אלף דולר למי שיעזור למצוא את הרוצח שעד עתה מסתובב חופשי. הרצח בוצע ב-12 ביולי.

● פינת הסקרים: סקר בויסקונסין העלה את הילרי קלינטון ליתרון של 15% על פני דונלד טראמפ ובכך הוסיף לה מדינה נוספת לרשימת המדינות שבהן היא מובילה בממוצע הכולל בשיעור של בין 5% ל-10%. בקנזס, מדינה רפובליקנית מובהקת, פורסם סקר ובה הפער לטובת טראמפ עמד על 5% בלבד על פני יריבתו. בסקרים הכללים והארציים רשמה קלינטון יתרון של כ-6% על טראמפ אצל "Bloomberg" ו-7% אצל "רויטרס", והיא אפילו מובילה בסקר מטעם הארגון הימני "Red Oak Strategies" בפער של כ-7%. בממוצע הכולל היא שוברת שיא של ארבעה חודשים.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר