בנקודת השפל של דונלד טראמפ הכי קל להאשים את התקשורת




טראמפ VS התקשורת: פרק מי יודע כמה


כמו פיתיון שידוע בוודאות שתמיד יהיה מי שינגוס, בחר המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לכוון את חיציו בשלב הזה של המירוץ לנשיאות כלפי כלי התקשורת האמריקניים המסקרים את מערכת הבחירות. האשמות ברורות: הם אינם מסקרים אותו כיאות, ממציאים סיפורים אודותיו, מצטטים אותו באופן שגוי, ובאופן כללי "לא מבינים" אותו ואת מסע הבחירות שלו ולכן שוגים פעם אחר פעם במשמעות דבריו או משמעות התנהגותו.

מה שבמיוחד מרגיז את טראמפ זה העובדה שהתקשורת פשוטט מדווחת על מה שהוא אומר או את מה שהוא עושה. כאשר טראמפ טען כי רוסיה אולי תוכל לעזור במציאת המיילים הנעלמים לכאורה של הילרי קלינטון - התקשורת דיווחה ודיווחה עד שטרמאפ הבהיר כי הוא מתבדח; כאשר טראמפ אמר כי רק "תומכי התיקון השני לחוקה" יוכלו למנוע מהנשיאה קלינטון למנות שופטים - התקשורת דיווחה ודיווחה עד שטראמפ הבהיר כי דבריו לא הובנו כהלכה; וכאשר טראמפ טען בבירור כי ברק אובמה והילרי קלינטון היו המייסדים של ארגון הטרור דעאש - התקשורת דיווחה ודיווחה עד שטראמפ הסביר כי הוא היה סרקסטי. ואלו רק האירועים האחרונים, כולנו זוכרים מהעבר הלא-רחוק את דבריו של טראמפ על ג'ון מקיין שאותם הוא הסביר מחדש, את דבריו נגד מייגן קלי שעליהם הוא התנצל, את הפגיעה בעיתונאי נכה שלשיטתו לא הובנה באופן הנכון, או את דבריו על ענישת נשים מפילות, האפשרות של פיתוח נשק גרעיני בידי יפן ועוד ועוד ועוד. כמה מעצבן שהתקשורת פשוט מדווחת על המציאות ועל מה שהוא אומר או עושה.

טראמפ הכתיר את עצמו בסוף השבוע כמועמד לנשיאות שרץ נגד "התקשורת המושחתת" ולא חלילה נגד "הילרי המושחתת". יותר מכך, הוא טרח להסביר שאם הוא יפסיד במערכת הבחירות הזו, זה יהיה בגלל התקשורת. משפט כזה, כמעט כמו ההאשמה שלו שאם הוא יפסיד את הבחירות זה יהיה בגלל הזיופים, מסמן עבורנו עתה את שלב התירוצים. כאשר המצב בשטח אינו נראה טוב למדי עבורו אם המועמדת הנגדית מצליחה להגיע בשלב כה מוקדם של המירוץ לכדי 270 אלקטורים שכמעט בטוחים לה ביד, או כאשר כל הסקרים מכל הסוגים והמינים חוזים מציאות כמעט קטסטרופלית למסע הבחירות שלו, או כאשר הנהגת מפלגתו מוצאת את עצמה מתדרכת עיתונאים וכלי תקשורת נגדו, או כאשר פיו מפיק-המרגליות מסדר לו פעם אחר פעם בצדק תקשורת עוינת, הדרך הטובה להיחלץ באופן דמיוני מהמציאות הקשה היא פשוט לשקוע בתירוצים. אחד מהם, הפופולרי שבהם, זה להאשים את התקשורת.


ידיעות נוספות


● המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון פרסמה בסוף השבוע החולף את דו"חות המס שלה ושל המועמד שלה לתפקיד סגן הנשיא טים קיין. המטרה המרכזית בפרסום הדו"חות הללו, דבר שמהווה מסורת ארוכת שנים בפוליטיקה האמריקנית, היא בעיקר להמחיש כיצד היריב הרפובליקני דונלד טראמפ נמנע עד כה מלעשות זאת. על פי הנתונים שפורסמו, הילרי ובעלה ביל קלינטון הרוויחו בשנת 2015 במשותף קרוב ל-11 מיליון דולר שעליהם הם שילמו מס בשיעור של כ-34%. רמת ההכנסות המוצגת בדו"ח מעמידה את בני הזוג קלינטון באלפיון העליון.

● פינת הסקרים: הנקודה הטובה עבור דונלד טראמפ בסקרים האחרונים היא העובדה שהוא מוביל ב-4% בסקר שנערך במדינת ג'ורג'יה הרפובליקנית וב-11% במדינת טקסס האדומה. לעומת זאת, בכל המדינות המתנדנדות פורסמו סקרים מחמיאים למדי עבור הילרי קלינטון - בפלורידה פורסמו שני סקרים בזה אחר זה שבהם הובילה קלינטון ב-5% על פני טראמפ, בניו המפשייר היא הובילה עם 9%, גם בצפון קרוליינה הנוטה לרפובליקנים היא הובילה עם 9%, בוירג'יניה היא הובילה ב-13% ובקולורדו ב-14%.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר