כל מה ששולט בכותרות החדשות בארצות הברית מלבד המירוץ אל הבית הלבן



בראש החדשות:


בדרך כלל תקופת הקיץ אמורה להיות הצד היותר רגוע של כל מערכת בחירות לנשיאות ארצות הברית, אך כאשר על הכרטיס אל הבית הלבן מתמודדים דונלד טראמפ והילרי קלינטון קצת קשה לצפות למציאות שכזאת במערכת הבחירות הנוכחית. עם זאת, היממה החולפת דווקא הייתה רגועה יותר וכעת מאפשרת לנו להציג בקצרה את כל יתר הכותרות החדשותיות שמעסיקות את תושבי אמריקה בימים האחרונים מלבד הסיקור הבלתי נפסק של הפוליטיקה.

המשחקים האולימפיים הם תמיד אתנחתא קלה במערכת הבחירות - בימים האחרונים עברה ארה"ב את רף ה-1,000 מדליות זהב שהצליחו ספורטאיה להשיג לאורך כל שנותיה בתחרות ובכך היא הפכה למדינה הראשונה העושה זאת בתולדותיה המודרניים של האולימפיאדה. השחיינית סימון מנואל היא זו שבסוף משחה השליחים שלה ושל יתר חברותיה לקבוצה הביאה את מספר האלף, אך היא וחברותיה היו בסך הכל מעטות מתוך קבוצה גדולה למדי שהביאה לאמריקה עד כה במשחקים הנוכחיים למעלה מ-80 מדליות מכל הסוגים. עתה ניצבת ארצות הברית במקום הראשון בכמות המדליות מכל הסוגים של כל הזמנים. גם השחיין האמריקני המפורסם מייקל פקס שבר אף הוא שיא היסטורי ושיא אישי כאשר הצליח לאחרונה להשיג את מדליית הזהב ה-23 שלו ובכך הפך לספורטאי המוצלח ביותר בתולדות המשחקים. הוא, יחד עם המתעמלת סימון ביילס והשחיינית קייטי לדקי עיטרו ביממה האחרונה את עמוד השער של המגזין "ספורטס אילוסטרייטד". יחדיו מחזיקים השלושה ב-13 מדליות זהב מתוך סך 28 שהשיגה אמריקה.

בלואיזיאנה התמודדו בימים האחרונים עם מראות שהזכירו לכל אמריקה את הוריקן קתרינה שהכתה בדרום המדינה בשנת 2005. מדובר בהצפות המוניות שנגרמו כתוצאה ממערכת שקע ברומטרי שהובילה לירידת מעל 500 מ"מ גשם בתוך זמן קצר למדי, במה שהוביל להצפת רחובותיהם של ערים בדרום המדינה ולעליית גדותיהן של נהרות החוצים אותה. עשרות אלפי בני אדם נאלצו להתפנות מבתיהם וכ-40,000 בתים הוצפו בשיטפונות לפי ההערכות. קרוב ל-10 אנשים נספו באסון שמוגדר על ידי הרשויות המקומיות כאירוע בעל ממדים "היסטוריים וחסרי תקדים". מספר מחוזות במדינה הוגדרו כאזורי מוכי-אסון הן על ידי השלטון המקומי והן על ידי השלטון הפדרלי ששלח לשם סיוע.

בויסקונסין שוב עלה לתודעה האמריקנית הנושא הטעון באשר ליחסים בין כוחות המשטרה ואנשי הביטחון לבין אוכלוסיית המיעוטים ובפרט האוכלוסייה האפרו-אמריקנית, לאחר שצעיר שחור בן 23 נורה למוות בידי שוטרי העיר מילווקי. כמו בהרבה מקרים דומים גם כאן נולדו טענות סותרות באשר לסיבת הירי, ובעוד המשטרה הדגישה שהבחור הצעיר נשא אקדח ונמלט ממחסום משטרתי פנו צעירים רבים ממוצא אפרו-אמריקני להביע את מחאתם באמצעות הפרות סדר המוניות והתפרעויות ברחובות העיר. להבדיל מסיפורים אחרים, הסיפור הזה כן נוצל לצרכים פוליטיים כאשר מספר רפובליקנים בחרו להאשים את הילרי קלינטון בליבוי המהומות וכאשר פורסם ביממה האחרונה כי דונלד טראמפ יבקר במילווקי וייפגש עם שוטריה במעין ניסיון לחזק את תדמיתו כמועמד של "החוק והסדר".



ידיעות נוספות:


● אחרי בקשה רשמית אותה הגישו חברי קונגרס רפובליקניים, פורסם היום כי סוכנות ה-FBI תיענה לדרישה ותעביר אל חברי הקונגרס את כל רישומי חקירתה של הילרי קלינטון אצל הבולשת הפדרלית אודות פרשת השימוש שלה בתיבת מיילים אישית. החקירה היחידה של קלינטון בפרשה נערכה ב-2 ביולי, יממה לפני הודעתו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי על סגירת התיק, והיא נמשכה 3.5 שעות שבהן רשמו כל חמשת חוקריה את הערותיהם לגבי חקירתה, ובהתחשב בכך שהחקירות הללו אינן מוקלטות הרי שהרישומים הללו הם הדרך היחידה להבין את מה שהתחולל בחקירה. הרפובליקנים דרשו את החומר לצרכים פוליטיים, הגם שהובהר כי המידע לא יתפרסם לציבור הרחב בשל סיווגו.

● מטהו של דונלד טראמפ הכחיש היום את הדיווח שפורסם לראשונה בעיתון ה"ניו יורק טיימס" לפיו רוג'ר איילס, מנכ"ל Fox News לשעבר שהודח מהרשת בעקבות פרשת הטרדות מיניות, מייעץ לטראמפ לקראת עימותי הבחירות הכלליים בינו לבין הילרי קלינטון. הדיווח של הניו יורק טיימס התבסס על 3 גורמים מתוך מטה שטענו כי איילס מייעץ לטראמפ לקראת העימותים וכי הוא עשוי להרחיב את תפקידו במטה הבחירות, אך הגורמים הללו נותרו אנונימיים מפני שהם "אינם מוסמכים לדון בנושא". מטה טראמפ, כאמור, הכחיש את הדיווח וטען כי אין לאיילס כל תפקיד רשמי בקמפיין. העיתון, יש לציין, הדגיש כי גם מנהל המטה פול מנפורט אינו מקבל משכורת ובאופן הזה אינו מוגדר כעובד רשמי.

● פינת הסקרים: בסקרים המתפרסמים בארה"ב באשר להעדפה הכללית של המצביעים הולך ויורד הפער הגבוה שנרשם לטובת הילרי קלינטון בזמן האחרון, אך הוא עודנו נותר גבוה גם ביחס למערכת הבחירות של 2008 שהסתיימה בניצחון מוחץ של ברק אובמה. בכל הקשור לסקרי המדינות פורסם ביממה האחרונה סקר של מכון PPP בטקסס שבו רשם דונלד טראמפ הובלה של 6% בלבד מעל יריבתו, ובמקביל התפרסמו סקרים נוספים מוירג'יניה ומפלורידה שחזו לקלינטון פער של קרוב ל-10% לטובתה בקרב אלו שהגדירו את עצמם כבעלי סיכוי גבוה לצאת ולהצביע בבחירות.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר