קרב תשדירי הבחירות בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון יוצא לדרך?



קרב תשדירים:


עד כמה שאפשר לבצע את ההכרזה הזו ברצינות בתום חודש אוגוסט של שנת הבחירות - קרב התשדירים יצא לדרך. עד כה המאבק על ליבו של הציבור בתשדירים התנהל במעמד צד אחד, אך עתה הצטרף לכך גם הצד השני.

את צעדיהם הראשונים בתחום התעמולה לקראת מערכת הבחירות הכלליות לנשיאות החלו לערוך אנשי המטה של דונלד טראמפ ביום שישי האחרון כאשר הם העלו לפרסום את התשדיר המובא להלן בארבע המדינות המתנדנדות הגדולות ביותר בארה"ב - פלורידה, פנסילבניה, אוהיו וצפון קרוליינה. סכום העסקה הגיע לכדי כ-5 מיליון דולר בעבור השבועיים הקרובים בתחנות הטלוויזיה המקומיות הגדולות ביותר במדינות האלה, סכום שהוא אמנם נמוך בחצי מהכסף שקלינטון השקיעה לתקופה האמורה אך הוא גדול פי חמישה ממה שטראמפ הוציא עד כה על תשדירי בחירות.

בשתי מדינות לא פחות חשובות מאלה המנויות לעיל, בוירג'יניה ובקולורדו, החליט המטה לפי שעה לא להשקיע בפרסום בעקבות נתוני הסקרים החיוביים למדי עבור הילרי קלינטון. במפת האלקטורים הולכות שתי המדינות הללו ונוטות באופן עקבי ומגמתי לטובתה של קלינטון ועל כן בשלב הזה הן לא תשופענה בתשדירים כמו בכל האחרות.



ובדיוק בשלב שבו הצטרף המטה של טראמפ אל המאמץ לשכנע את הציבור במדינות המפתח להצביע עבורו באמצעות פרסומות פוליטיות, הודיע היום המטה של הילרי קלינטון על עסקה בשווי 80 מיליון דולר לשידור תעמולת בחירות בחודשיים הקרובים בשלל תחנות טלוויזיה בשורת מדינות מפתח - פלורידה, פנסילבניה, אוהיו, צפון קרוליינה, נבדה, איווה וניו המפשייר. בנוסף ישלם המטה עוד 15 מיליון דולר בתשדירים רדיופוניים עד ליום הבחירות.

דוגמה לתשדיר כזה מהימים האחרונים ניתן למצוא להלן. עד כה השקיע המטה כ-60 מיליון דולר בתשדירים כאלו מאז סוף הפריימריז. בדומה להחלטה במטה טראמפ, גם במטה קלינטון לא ישדרו פרסומות במדינות וירג'יניה וקולרדו בעקבות נתוני הסקרים שם. עם זאת, במטה כן החליטו להעלות תשדירים בסביבות העיר אומהה שבמדינת נברסקה במטרה לזכות באחד מהאלקטורים של המדינה שלא מתחלקים בשיטת "המנצח לוקח הכל".



לא רק טראמפ וקלינטון נמצאים במאבק התשדירים, אלא גם מפלגותיהן. בימים האחרונים, באופן כמעט מוכתב עם ההחלטה במטה טראמפ, העלו במפלגה הרפובליקנית תשדיר בחירות נגד קלינטון ה"יהירה" וה"ליברלית" שנועד לשכנע רפובליקנים ושמרנים רבים לפתוח את הארנק ולהגדיל את תרומותיהם למפלגה. בימים האחרונים פורסם כי בחודש יולי החולף גייס ה-RNC כ-27 מיליון דולר לעומת כ-34 מיליון בגיוסי יולי עבור ה-DNC של המפלגה היריבה.

לא במפתיע הקמפיין הזה של המפלגה הרפובליקנית הוא בעיקרו נגטיבי, כמו כל התשדירים האחרים המובאים כאן, ולא לחינם הוא אינו מזכיר את שמו של דונלד טראמפ ומתמקד רק במתקפה נגד הילרי קלינטון. חלק מבכירי המפלגה הזו עדיין מאמינים שיש לערוך הפרדה בין המועמד שלהם לנשיאות לבין המועמדים שלהם לקונגרס.



גם לקלינטון יש גוף נוסף שעוזר לה במימון התשדירים הרבים. מדובר בארגון חיצוני (Super PAC - ועידת פעולה פוליטית) העונה לשם "Priorities USA" שהשקיע מעל ל-10 מיליון דולר בשבועות האחרונים בפרסום תשדירים שליליים נגד טראמפ בכל המדינות המתנדנדות. הארגון הזה הוא רק אחד, די בולט, מתוך רבים.

כל אחד מהתשדירים עוסק בנושא אחר: התשדיר של טראמפ מציג את אמריקה הנוראית מצד אחד ואת התקווה לשינוי מהצד השני, בעוד תשדיר המפלגה הרפובליקנית עוסק בעיקר בהכפשת היריבה. בצד של קלינטון עוסק התשדיר שלה בנושא הביטחון ויחסי החוץ של ארצות הברית, בעוד התשדיר החיצוני עוסק בעיקר באישיותו של היריב.



ידיעות נוספות:


● לא היה צריך להמתין זמן רב מדי כדי לראות האם דונלד טראמפ ימשיך בגישה הנשיאותית שלו וימנע מעצמו להשיב את מסע הבחירות אל מחוזות הפריימריז. התשובה נטתה לכיוון ה"לא", כאשר במהלך היממה האחרונה שוב ניגש המועמד הרפובליקני לנשיאות אל חשבון הטוויטר שלו כדי לצייץ כמה דברי ביקורת נוקבים ובוטים נגד תוכנית הבוקר של רשת MSNBC בהגשת ג'ו סקרבורו ומיקה ברזינסקי. בתוכנית, יש לציין, צופים בסך הכל כ-500 אלף איש, אך טראמפ היה מוכרח לפרוק את העלבונות מליבו בעודו צופה בתוכנית. זו ממש לא הפעם הראשונה שטראמפ פשוט צופה כאזרח מן השורה בתוכניות הטלוויזיה השונות ומעביר על המגישים שלהן דברי ביקורת תוך כדי השידור.

● בנושא תקשורתי אחר פורסם היום כי מגיש החדשות השמרני מרשת Fox News, שון האניטי, משמש כיועץ לא-רשמי לדונלד טראמפ. מדובר בתפקיד זהה לזה של מנכ"ל הרשת לשעבר רוג'ר איילס, ובמשרה שעומדת בסתירה עיתונאית לעובדה שהאניטי מתעסק בתוכניותיו האקטואליות בסיקור המועמד. בשבוע שעבר הוא אפילו ערך משדר מיוחד בהשתתפותו של טראמפ. לעובדה הזו, שרשת Fox News מתחילה לנטות יותר ויותר לטובת טראמפ באופן שהוא אולי המובהק ביותר בהיסטורייה של התחנה, בייחוד בהשוואה ליחס אליו בתחילת הדרך, אולי הייתה השפעה על החלטה של אחת מפרשניות הרשת קריסטן פאוורס לפרוש ממנה כדי לעבור למתחרים ב-CNN.

● אחת מתיאוריות הקונספירציה המסרבות להיעלם במערכת הבחירות הנוכחית נוגעת למצבה הבריאותי של הילרי קלינטון ולשמועות העקשניות כאילו היא אינה מתפקדת. כל בר דעת הצופה בעצרות הבחירות שלה או בהופעותיה הציבוריות או פשוט קורא את תצהיריה הרפואיים שפורסמו לציבור בעבר יודע שאין בכך יותר מסתם שמועות, אך בצד הרפובליקני מתקשים לקבל את ההבנה הזאת. לבד מהמועמד לנשיאות דונלד טראמפ שרמז על זה לראשונה בשבועיים האחרונים, הופיע אתמול רודי ג'וליאני ברשת Fox News וטען שלדעתו קלינטון מסתירה מהציבור את "מחלתה". לא היה צריך יותר מדברים כאלה של פוליטיקאי בכיר כדי לתת גושפנקה לתיאוריות הללו, ולכן במטה של קלינטון מיהרו להוציא הודעת עקיצה לעבר ג'וליאני שהזכירה לו את העובדה שהוא נאלץ לפרוש מההתמודדות מול קלינטון על מקום בסנאט האמריקני מטעם מדינת ניו יורק בשנת 2000 עקב מחלה שאותה הוא לא חשף לציבור.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר