קרן קלינטון היא הזדמנות הפז של דונלד טראמפ לתקוף את יריבתו



קרן קלינטון:


את המתקפה המושחזת והטובה ביותר עד כה כלפי הילרי קלניטון הצליח דונלד טראמפ להנפיק בימים האחרונים סביב הפרסומים השונים אודות קשריו הבעיתיים של ארגון "קרן קלינטון" המנוהל על ידי בני הזוג הילרי וביל. בכל הופעותיו האחרונות טרח טראמפ להקדיש לנושא זמן ממושך, לצד כל יתר הרעיונות האידאולוגיים שהוא מציג בדרך כלל לקהל, ובימים האחרונים הוא עשה זאת ביתר שאת. היות וזוהי נקודת התורפה המרכזית של קלינטון, הרי שאין לו כל סיבה לחדול מכך ולמעשה זוהי הייתה עבורו הזדמנות פז להסיט מעצמו את האש ולתקוף את יריבתו.

"אי אפשר להבחין במקום שבו מתחילה קרן קלינטון ובמקום שבו מסתיימת מחלקת המדינה" אמר טראמפ ביממה האחרונה בעקבות תחקיר נוסף סביב הקרן שפרסמה סוכנות הידיעות AP. התחקיר חשף כי חצי מפגישותיה של קלינטון בעת כהונתה כמזכירת המדינה האמריקנית נעשו עם גורמים שבסופו של דבר הזרימו מכיסם תרומות לגופים שונים הבאים במגע עם קרן קלינטון. התחקיר הציג באור שלילי את הסתירות המובנות בין מי שמנהלת ארגון בינלאומי מצד אחד למי שמחזיקה במשרד החוץ של ארצות הברית. זהו רק תחקיר נוסף בשורה ארוכה של תחקירים שנעשו סביב הקרן לאורך כל שנותיהם של הילרי וביל בחיים הפוליטיים, והוא מתווסף לעוד גילויים מהעת האחרונה הכוללים חשד לסידורי ג'ובים עבור תורמים וכן קשרים בעיתיים של הקרן עם מדינות במזרח התיכון או עם מנהיגים שונים בעולם.

קרן קלינטון הוא ארגון ללא מטרות רווח הפועל ברחבי העולם בנושאים אזרחיים שונים, החל מעזרה בריאותית לאוכלוסיות נחלשות ומלחמה במחלת האיידס באפריקה ועד למאבק בהשמנה ובהתחממות הגלובלית, וכן בנושאים חברתיים שונים כמו קידום זכויות נשים ומיעוטים וקידום ערכים דמוקרטיים ברחבי העולם. הגם שאין חולק על כך שהארגון משקיע הון תועפות בקידום הערכים החשובים הללו, ודונלד טראמפ בעצמו תרם 100 אלף דולר לטובת הארגון, בכל זאת קיימת ביקורת רבה על המוסד הזה בעקבות הטענות שהוא משמש מתחת לפני הקרקע ליצירת רשת קשרים עניפה בין בני הזוג קלינטון למנהיגים פוליטיים וכלכליים ברחבי העולם. הביקורת הזו התרבתה באופן מובהק לאחר שהילרי קלינטון מונתה להיות מזכירת המדינה בתפקיד שחולש על כל מדיניות החוץ של ארצות הברית.

במטה של קלינטון דחו היום את התחקיר של סוכנות AP בטענה שהוא השתמש בנתונים סלקטיביים ומטעים. גם התפיסה הכללית של בני הזוג קלינטון לאורך כל השנים האחרונות היא שאין כל פסול בפעילות הארגון העצמאי הזה במקביל לחיים הפוליטיים שלהם. עם זאת, מטה קלינטון הבהיר בעת האחרונה שאם הילרי קלינטון תיבחר לנשיאות אזי הארגון ימנע מלקבל תרומות מגורמים חיצוניים - דבר שישנה לחלוטין את פועלו ואת השפעתו.

עד אז דונלד טראמפ יוכל להשתמש בארגון הזה כל הדרך אל הבחירות.



ידיעות נוספות:


● פינת הסקרים: במדינת צפון קרוליינה רשמו שני המועמדים לנשיאות שיוויון בסקר של מכון Monmouth ולכך גם הגיעו השניים בסקר של רשת CNN ומכון הסקרים OCR. גם בפלורידה המתנדנדת פורסם סקר מקומי בו הגיעו השניים למעשה לשיוויון ביניהם. ב-CNN פרסמו סקר נוסף גם לגבי אריזונה, שם רשם דונלד טראמפ הובלה של 5% על פני יריבתו. בניו מקסיקו הצליחה הילרי קלינטון להוביל ב-9% על פני יריבה לפי סקר מכון PPP.

● הקומיקאים האמריקנים של תוכניות הלילה חזרו בשבוע האחרון מהחופשה הקצרה אליה הם יצאו כמעט באופן סימולטני עם התחלת האולימפיאדה. להלן לקט קצר מהבדיחות הפוליטיות שלהם מליל אמש:

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר