אלו לא היו ימים מוצלחים עבור שני המועמדים לנשיאות



לא שבוע מוצלח:


בסיכום כללי אפשר לטעון שהשבוע החולף (השבוע האמריקני, יום שני עד יום ראשון) לא היה טוב לשני המועמדים. במיוחד להילרי קלינטון, שהתמודדה מחדש ובאופן מתגבר עם כל הפרסומים השונים בפרשת המיילים ובפרשת קרן קלינטון, אך גם במידה לא מבוטלת עבור דונלד טראמפ, שניסיונו ליישם מעין תדמית חדשה במסע הבחירות עלתה לו בפליפ-פלופ בנושאי מדיניות בתחום ההגירה. עבור קלינטון היה מדובר בהידרדרות נוספת בהשוואה לתקופה האחרונה ועבור טראמפ מדובר היה בשינוי ביחס לסוף השבוע הקודם שהיה מוצלח למדי. הנה סיכום:

קלינטון:
- לאחר הודעת מחלקת המדינה כי תפרסם לציבור את כל המיילים המחוקים שאותם הצליח ה-FBI לשחזר בזמן חקירת פרשת המיילים של קלינטון, הורה לאחרונה שופט להתחיל בפרסומו של המידע עוד לפני מערכת הבחירות. בכך מובטח שהנושא הזה יישאר בכותרות בעוד אנשים יתחילו להצביע (בהצבעה המוקדמת).
- בכותרות לאורך השבוע שלט פרסום של סוכנות הידיעות AP לפיו חצי מפגישותיה של קלינטון בעת כהונתה כמזכירת המדינה האמריקנית נעשו עם גורמים שבסופו של דבר הזרימו מכיסם תרומות לגופים שונים הבאים במגע עם "קרן קלינטון". הוא הצטרף לחשיפות נוספות אודות חלוקת ג'ובים וקשרים בעייתיים של הקרן.
- אמנם הסקרים הכלליים הראו בעת האחרונה באופן ממושך מגמה של התייצבות בצמצום הפער לטובת קלינטון על פני היריב שלה, אך מעת לעת עדיין מתפרסמים סקרים עדכניים של מכונים שונים שמראים מדי פעם כיצד נחתך בחצי התמיכה בה בהשוואה לסקרים הקודמים שלהם. מצבה האישי של קלינטון בסקרים האלה מורע.

טראמפ:
- מספר דעות שונות הביע טראמפ בנושא הגירה במהלך הימים האחרונים. החל מגירוש המוני של 11 מיליון מהגרים ללא אישורים וכלה בהשארת אלה שאין להם רקורד פלילי ואזרוח אלה שמשלמים מסים. כמעט כולם כאלה.
- רופאו האישי של טראמפ, ד"ר הרולד ברונשטיין, תועד ברשת NBC טוען שהמכתב שפרסם המועמד בחודש דצמבר 2015 ושנועד להציג את מצבו הרפואי "נכתב בתוך 5 דקות". הדבר עורר שאלות על מהימנותו, אך לבסוף הרופא לא חזר בו מהדברים שנכתבו בדו"ח והוא ציין שמצבו הבריאותי של טראמפ, גופנית ומנטלית, הינו בסדר.
- הארגון "Free The Delegates" שהיה מראשי מחנה "אנטי טראמפ" בתוככי המפלגה הרפובליקנית החל לאחרונה לפרסם תשדיר כלל-ארצי הקורא לטראמפ לפרוש מהמירוץ לנשיאות, כפי שהוא בעצמו הבטיח באחד מהראיונות שלו בעבר אם נתוני הסקרים שלו יהיו נוראיים. "הסקרים מעולם לא טועים", טען טראמפ בראיון ההוא.
- גם מנהל הקמפיין של טראמפ סטיב באנון ספג פרסומים לא טובים מעברו, כאשר נחשף כי הוא הואשם בעבר בהכאת אשתו שבין היתר העידה כי בן זוגה לא רצה לרשום את בתם לבי"ס פרטי בלוס אנג'לס מסיבות אנטישמיות.
- אחרי עוד אירוע רצח ברחובות שיקגו שגבו הפעם את חייה של בת דודתו של שחקן הכדורסל דוויין ווייד צייץ טראמפ כי העובדה שהיא מתה מפני שנקלעה לקרב יריות "כשהלכה עם תינוק" מוכיחה שהשחורים יצביעו עבורו.
- פעם נוספת שבה הסתבך טראמפ עם אמירות בעייתיות בנושאי מיעוטים הייתה במהלך השבוע האחרון כאשר הוא העניק ליריבתו את הכינוי "גזענית". לרבים מדי זהו נראה צעד אחד רחוק מדי וכמעט מוזר מדי.
- בין אם בקשר לאירועים לעיל ובין אם לא, הופעותיו של טראמפ צומצמו בעת האחרונה באופן ניכר. לבד מ-5 עצרות בחירות שבוטלו ללא הסבר ונאום בנושא הגירה שנדחה, גם בשבוע הקרוב לא יתקיימו עצרות רבות.

ידיעות נוספות:


● המועמד הליברטריאני לנשיאות החל בימים האחרונים במסע תשדירים רחב היקף במספר מדינות מפתח כדי להמריץ כלפי מעלה את אחוזי התמיכה בו בסקרים. בעוד כחודש מהיום, ב-26 בספטמבר, ייערך העימות הראשון בין המועמדים לנשיאות, והכללים קובעים כי מועמד הרוצה לעמוד על הבמה יגיע לכדי כ-15% בממוצעי הסקרים. ג'ונסון לאחרונה הגדיל את כוחו אך הוא עודנו עומד על 10% בלבד. ביממה האחרונה הוא הופיע ברשת Fox News לראיון שבו הוא הסביר שאם הוא לא יצליח להשתתף בעימות אזי "המשחק יסתיים" ולא יהיה לו כל סיכוי לזכות בבחירות.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר