ג'ון מקיין ומרקו רוביו מגיעים ליומם הגורלי בקרב על המושב שלהם בסנאט



הקרב על חייהם:


מבין כל מערכות הבחירות לקונגרס שהתנהלו בשבועות האחרונים בשקט-בשקט, מערכת הבחירות הפנימית שחלה ביום החולף ותגיע לסיומה בלילה הקרוב היא המרתקת מכולן. שניים מהסנטורים הרפובליקנים המפורסמים ביותר בארצות הברית, ג'ון מקיין ומרקו רוביו, ימצאו את עצמם הלילה מתחרים על ליבותיהם של אזרחי מדינות פלורידה ואריזונה בהתאמה וכך גם תעשה חברת הקונגרס הדמוקרטית דבי וסרמן שולץ' שעד לא מזמן כיהנה כיו"ר מפלגתה.

ג'ון מקיין - הסנטור הותיק, שהשבוע חגג 80, מצפה לזכות בנובמבר בכהונה שישית בסנאט אחרי 30 שנה כמייצג של מדינת אריזונה. הוא מתמודד בפריימריז הרפובליקנים מול הסנטורית המדינתית קלי וורד שמיקדה את כל מסע הבחירות בנושא גילו של מקיין וכושר שיפוטו. היא מאגפת אותו מימין ומבטאת עמדות שמרניות ולא חוששת לקרוא לו "חלש" למול התבטאות לא ממש שונה מצידו של דונלד טראמפ כנגדו בתחילת הדרך ("הוא לא גיבור מלחמה"). הגם שהסקרים חוזים למקיין ניצחון גדול בפריימריז, בשנת בחירות של טראמפיזם קשה לשער מה יהיו התוצאות. אם הוא אכן ינצח, תצפה למקיין תחרות הרבה יותר קשה בנובמבר מול חברת הקונגרס המכהנת אן קירקפטריק שתאתגר אותו מטעם המפלגה הדמוקרטית על המושב שלו. לקירקפטריק לא היו מתחרים במפלגתה ולכן היא נבחרה בלא פריימריז.

מרקו רוביו - מי שהתמודד בפריימריז על הנשיאות ובחר לפרוש לחלוטין מהסנאט עשה בחודשים האחרונים סיבוב פרסה והודיע על כוונתו לנסות לזכות בכהונה שנייה בסנאט האמריקני כמייצג של מדינת פלורידה. רוביו השתכנע שלא לפרוש מהחיים הפוליטיים מהסנאט לאחר מסע לחצים עיקש ומסור של כל בכירי המפלגה הרפובליקנית שידעו כי הצבת מועמד חדש תעלה להם הרבה יותר כסף וכנראה תקשה על המפלגה לשמור את המושב שלהם לעצמם במערכת בחירות שנראית מאוד קשה. בפריימריז הלילה יתמודד רוביו מול איש נדל"ן בשם קרלוס ברוף במירוץ שהוא כנראה לא דרמטי למדי. עם זאת, בצד הדמוקרטי תיערך התחרות על השאלה מי יהיה מועמד המפלגה נגד רוביו בבחירות הכלליות כאשר שני המתחרים, חברי הקונגרס פטריק מרפי ואלן גרייסון, יקשו מאוד על רוביו לנצח בנובמבר.

דבי וסרמן שולץ' - הגם שמדובר במאבק מקומי על השליטה במחוז 23 של מדינת פלורידה בבית הנבחרים האמריקני, התחרות בכל זאת מעוררת עניין היות ומדובר במי שהחזיקה בתפקיד חשוב ביותר בהנהגת המפלגה ואף עלתה לכותרות בעייתיות בעקבות המירוץ הפנימי של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בין הילרי קלינטון לבין ברני סנדרס ובמסגרת האשמות כי היא השתמשה בכוח המנגנון המפלגתי שברשותה נגד סנדרס. בפריימריז הדמוקרטיים תתחרה וסרמן שולץ' מול מתמודד בשם טים קנובה שנתמך, איך לא, על ידי סנדרס. הקרב הבא הוא הבחירות הכלליות.

לפי כל ההערכות צפויה השלישייה הזו לשרוד את הבחירות הפנימיות אך עד הרגע האחרון לא נדע באיזה פער, והדבר בהחלט ישמש כמדד לשאלה האם ביכולתם של השלושה לשרוד גם את השלב הבא הקשה עוד יותר - הבחירות הכלליות בנובמבר. חשוב לזכור שגם יריביהם של כל השלושה ייבחרו הלילה בפריימריז של המפלגה המקבילה.

הקלפיות בפלורידה (עבור וסרמן שולץ' ורוביו) ייסגרו בשעה 02:00 עד 03:00 בלילה לפי שעון ישראל והקלפיות באריזונה (עבור מקיין) ייסגרו בשעה 04:00. מיד לאחר מכן יתפרסמו תוצאות האמת באתרים הללו:

פלורידה - http://enight.elections.myflorida.com
אריזונה - https://results.arizona.vote/elections/-103/0/2016-primary-election/featured-races



ידיעות נוספות:


● מושל מדינת מיין פול לה-פייג' הסתבך בעת האחרונה בפרשה מביכה שבמסגרתה הוא קילל ודיבר בשפה בוטה נגד חבר פרלמנט מקומי בהודעה טלפונית מוקלטת. ההודעה פורסמה בציבור ולה-פייג' מיד מצא את עצמו מתנצל על מעשיו ועל דבריו. בימים האחרונים דווח אפילו כי הוא שוקל התפטרות מתפקידו בו הוא מחזיק מאז 2010, אך בטוויטר היום הוא טען כי "השמועות מוגזמות מדי". יש לציין שלה-פייג' מוכר וידוע בתור דמות פוליטית ססגונית ומשוחררת מדי, וככזה הוא הפך את עצמו לפני מספר חודשים לאחד מתומכיו הראשונים של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ.

● פרשיותיה של הילרי קלינטון ממשיכים לעורר כותרות מיום ליום, כאשר היום הזה דווח כי ה-FBI יפרסם לציבור עוד השבוע את הדו"ח המלא שבמסגרתו הומלץ למחלקת המשפטים האמריקנית על ידי הבולשת שלא להגיש תביעה פלילית נגד מזכירת המדינה לשעבר קלינטון. במקביל פורסם היום כי מחלקת המדינה הודיעה שאין בכוונתה לפרסם לציבור חומרים מתקופת כהונתה של קלינטון בראשות המחלקה לפני הבחירות מפאת קוצר הזמן.

● פינת הסקרים: אוניברסיטת Monmouth העניקה להילרי קלינטון יתרון של 8% בפנסילבניה, בעוד קולג' Emerson העניק יתרון של 1% לדונלד טראמפ בצפון קרוליינה. במישור הארצי סקר PPP הראה יתרון של 5% לקלינטון.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר