אז מה קרה בפוליטיקה האמריקנית ביממה החולפת?



היום שאחרי:


הכותרות המרכזיות - הילרי קלינטון

● לאחר דממת האלחוט ששררה בקרב אנשי המטה של קלינטון בשעות הראשונות שאחרי התקרית הרפואית שלה במהלך טקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר ביום ראשון, פרסמה ביממה האחרונה הרופאה שלה, ד"ר ליסה ברדק, הודעה רשמית ובה היא טענה שהמטופלת שלה אובחנה בדלקת ריאות לקראת סוף השבוע האחרון. המטה לא הסביר בשום צורה מדוע המועמדת הדמוקרטית המשיכה בסדר יומה הרגיל ומדוע האבחון לא פורסם בזמן אמת לציבור.

● ההודעה הרשמית על מצבה הבריאותי אפשרה למטה של קלינטון להודיע ביממה החולפת על ביטול הופעותיה המתוכננות בחוף המערבי של ארה"ב ועל העובדה שבכוונתה של קלינטון להישאר בביתה ולהחלים. הדובר שלה, בריאן פאלון, טרח להדגיש בראיונות לכלי התקשורת כי היא תחזור אל מסע הבחירות כבר במהלך הימים הקרובים.

● ועד שקלינטון תחזור אל מסע הבחירות, במטה שלה ניסו למזער נזקים והודיעו היום כי בכוונתם לפרסם לציבור כבר בשבוע הקרוב מידע רפואי אודות מצבה של קלינטון, במה שהוא אולי כבר בבחינת "מעט מדי ומאוחר מדי". המטה לא הודיע איזו חומרים חדשים הוא יחשוף, שיתווספו על אלה שהמועמדת כבר פרסמה בעבר, ואילו דו"חות יפורסמו.

● חלק מהספין המרכזי של המפלגה הדמוקרטית ביומיים האחרונים באשר לאירועים עד כה נגע לעובדה שקלינטון המשיכה במסע הבחירות שלה על אף מצבה הרפואי. הניסיון המרכזי היה לצייר אותה בזכות כך כ"פייטרית" שממשיכה עד הסוף ולצורך כך הם הזכירו שביום שישי, היום בו היא אובחנה, היא הופיעה בניו יורק ובצפון קרוליינה, קיימה מסיבת עיתונאים לראשונה זה זמן רב, השתתפה בפגישה מדינית בת כשעתיים והתראיינה לרשת CNN לכבוד ה-11/9.

● אולי ספין נוסף שעלול להתגלגל בימים הקרובים כנראה יצליח להתקשר לדיווחים על כך שאנשים נוספים במטה של קלינטון חשו שלא בטוב בעת האחרונה וגם לעובדה שהסנטור הדמוקרטי צ'אק שומר הודיע כי הוא אובחן כסובל מדלקת בריאותיו כבר לפני מספר שבועות. העובדה שקלינטון 'בסך הכל' נדבקה ממישהו תהיה חשובה להם כדי להמשיך ולשלול את אותן תיאוריות קונספירציה כאילו היא אינה מתקפדת, על ערש דווי, ו"נותר לה שנה לחיות" כפי שרץ ברשת.



הכותרות המרכזיות - דונלד טראמפ

● התגובה הראשונה והמרכזית במטה של דונלד טראמפ לתקרית הרפואית של המועמדת הדמוקרטית הייתה חוסר תגובה. על שאלות של העיתונאים המועמד לא ענה ובאופן חריג הוא גם לא הופיע בחשבון הטוויטר שלו לזמן מרובה. על פי הדיווחים בארה"ב זו הייתה מדיניות מכוונת שמטרתה הייתה להתעלם כליל מהפרשה הזאת כדי שלא להיתפס כמנצלים של המצב או כחסרי רגישות. במידה רבה ההערכה הייתה אפילו שהדרך הזאת תטיב עם המועמד מבחינה פוליטית, ולכן אנשי הקמפיין קיבלו הוראה מפורשת שלא להתייחס למצב תחת איום פיטורין למי שיפר את הציווי.

● רק בבוקר האחרון התראיין טראמפ לכלי התקשורת, לרשת Fox News ולרשת CNBC, והתייחס לראשונה לאירוע לאחר שהוא נשאל בנושא. טראמפ נקט בהתנהגות מכובדת בדבריו ולא ניצל את המאורע לצרכיו הפוליטיים והוא רק איחל החלמה מהירה לקלינטון והביע ציפייה לראות אותה בעימות הנשיאותי הראשון שיחול ביניהם בעוד שבועיים.

● באותן ראיונות לכלי התקשורת בבוקר טען טראמפ כי הוא עבר בעת האחרונה בדיקה רפואית שתוצאותיה יפורסמו בקרוב, ככל הנראה בהופעה שלו בתוכנית הבריאות של ד"ר אוז שתוכננה מראש ושתשודר ביום חמישי הקרוב. ראוי לציין שטראמפ הוא כבן 70, כשנה מעל גילה של קלינטון, ואם הוא יזכה במירוץ לבית הלבן הוא יהיה הנשיא המבוגר ביותר בתולדות ארצות הברית. להבדיל מקלינטון, שעד כה פרסמה דו"חות רפואיים כבר מספר פעמים בעבר, טראמפ לא פרסם אף מסמך רציני שסיפר לציבור מהו מצבו הרפואי ולכן גם הדו"חות שלו יהיו רצויים למדי.

● כתוצאה מחוסר התעסקות בנושא מצבה הרפואי של קלינטון, מיקד המטה של טראמפ את כל אירועי היום סביב האמירה של הילרי קלינטון מיום שישי האחרון על כך שמחצית ממצביעיו הם אנשים הראויים לגינוי. מטה טראמפ העלה היום תשדיר חדש נגד קלינטון שניסה לצייר אותה כמתנשאת ואליטיסטית שתשרת את העשירונים העליונים בעוד הוא ישרת את העם שאותו קלינטון מכנה "deplorable". בנאום נוסף שהוא נשא היום במרילנד טראמפ התייחס לנושא הזה בהרחבה ובראיונות הבוקר שלו הוא פסק שהאמירה הזו היא כנראה "הרגע הכי חשוב של מערכת הבחירות".

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר