המירוץ הדמוקרטי לנשיאות נמשך גם ללא המועמדת שלהם לנשיאות



תחליפי בריאות:


גם ביממה החולפת מצבה הרפואי של הילרי קלינטון העסיק את כל כלי התקשורת בארצות הברית, אך הפעם עם דיון רחב יותר סביב השאלה הכללית בנושא חשיפת מידע בריאותי לציבור - מצד שני המועמדים לנשיאות.

זה היה הדיון המרכזי משום שלא היה דיון אחר לעסוק בו, לבטח לא מצבה הרפואי של קלינטון שכבר נמצאת הרבה אחרי ההתמוטטות שלה. להבדיל מאותן תיאוריות רשת קונספירטיביות כאילו קלינטון לוקה בדמנציה, פרקינסון, אפילפסיה, עיוורון ומה לא, רוב העיתונאים בארה"ב הסתפקו באבחנה שקלינטון פשוט סבלה מהתייבשות ומחום לאחר שהיא לקתה בדלקת ריאות בנוסף לבעיות האלרגיה שלה. גם לנו, בהיעדר כל הוכחה אחרת, אין יכולת לטעון אחרת.

על אף הדיון הזה שהמשיך להתנהל בתקשורת, במטה של קלינטון ניסו ביממה האחרונה להנפיק תחושה של חזרה לשגרה - קלינטון התראיינה לרשת CNN והסבירה לציבור כיצד היא סבלה בסך הכל מהתייבשות קלה ושהיא לא ראתה בדלקת הריאות עניין כה גדול שימנע ממנה להמשיך במירוץ; גורמים רשמיים במטה שלה הוסיפו וטענו שהמועמדת שלהם מעולם לא איבדה את הכרתה או התעלפה; וכן המטה הכריז כי היא תחזור אל מסע הבחירות כבר ביום חמישי הקרוב. כל אלה הצטרפו כבר אל ההבטחה המוקדמת מטעמם לחשוף מידע רפואי רב יותר בימים הקרובים.

בינתיים, כדי למלא את הוואקום, הגיעו לעזרתה של קלינטון מספר כוכבי על מהמפלגה הדמוקרטית - נשיא ארה"ב ברק אובמה הופיע עבורה בפילדלפיה וגיבה את הקמפיין שלה והבטיח לציבור כי אין מועמד שהביע שקיפות כמוה או מישהו כשיר להיות נשיא יותר ממנה; הגברת הראשונה מישל אובמה הופיעה בתוכנית של אלן דג'נרס אל מול הביטול המאולץ שלה; ובעלה ביל קלינטון הוכרז כאדם שיחליף אותה בהופעה שתתקיים ביום רביעי בלאס וגאס.

מסתבר שאפשר להריץ מועמד לנשיאות גם ללא המועמד.



סל של כותרות:


נושא האמירה השנויה במחלוקת של קלינטון אודות תומכיו של טראמפ חזר אל הכותרות.

טראמפ הקדיש לכך את כל נאומיו והופעותיו האחרונים והשתדל לעמוד לצד הציבור ולהיראות עממי לעומת קלינטון האליטיסטית והמתנשאת, לשיטתו, שמסוגלת לכנות אמריקנים חרוצים בתור "סל של ראויים לגינוי" (deplorable). גם סגן הנשיא המיועד מייק פנס התראיין לרשת CNN והמשיך לבנות את הנרטיב כאשר טען כי המחנה שלו לעולם לא יכנה אמריקנים בתואר הזה, אך כאשר פנס נשאל האם יסכים לכנות כך את דיויד דיוק, מנהיגה לשעבר של תנועת ה-KKK התומכת בעליונות הגזע הלבן ומי שהביע תמיכה בטראמפ ומהווה את הדוגמה לאמירתה של קלינטון, הוא סירב וספג על כך ביקורת לאורך כל היום עד אשר הוא נדרש לחזור פעם אחרי פעם על כך שהוא אינו רוצה בתמיכתו של דיוק. פנס, יש לציין, עמד היום בלאו הכי בחזית המצלמות לאחר פגישה עם ראשי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס.

מבחינת הקמפיין של טראמפ, ההתבטאות של קלינטון היא עדיין הנושא המרכזי ביותר בשלב הזה של מערכת הבחירות, גם למול מה שקורה עם בריאותה, אך היו נושאים נוספים פחות טובים עבור המטה שלהם שהתפרסמו ביממה האחרונה. טראמפ, למשל, ספג היום מהתרחבות הדרישה לחקור את התרומה שהוא העביר לתובעת הכללית של פלורידה בטרם זו סגרה תיק חקירה פלילי נגדו בפרשת "אוניברסיטת טראמפ". חברי קונגרס דמוקרטים ביקשו ממשרד המשפטים האמריקני לפתוח בחקירה כללית בנושא והם גם החליטו לפעול בעצמם כדי לקדם ועדת בדיקה לחקר הנושא. "קרן טראמפ" ספגה ידיעות שליליות נוספות כאשר פורסם כי היא אינה מתקפדת בתור ארגון תרומות רגיל אלא יותר בתור ארגון שרק מעביר כסף מיד אל יד, וכן כאשר דווח כי טראמפ לא תרם לקרן מאז שנת 2008.



ידיעות נוספות:


● שני נושאים הקשורים לישראל עלו לרמת כותרות לאומיות בארה"ב בשעות האחרונות. האחד, ההודעה על מצבו הרפואי הקשה של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס - אחד מהישראלים המפורסמים ביותר מחוץ לארץ בכל הזמנים מבחינת רוב מנהיגי העולם וכל התקשורת בתבל. השני, ההודעה הדרמטית על הסכם סיוע ביטחוני בסך 38 מיליארד דולר לתקופה בת עשר שנים שהושג עם ישראל - הסכום הגבוה ביותר שארה"ב נתנה אי פעם לאיזו מדינה זרה.

● כאשר תחלים הילרי קלינטון היא תשוב לאותו המירוץ שגם בלעדי האירוע הבריאותי שלה הפך למירוץ קשה עבורה. פרשת המיילים, למשל, עדיין בכותרות וביממה האחרונה בלטה לרעה העובדה שאחד מאנשי המחשוב שלה, האדם שלמעשה התקין את שרת הדואר האלקטרוני הפרטי בביתה, בחר שלא להגיע לשימוע רשמי של הקונגרס ולהשתמש בזכות השתיקה תחת התיקון החמישי לחוקה. שני עובדים נוספים שהיו אחראים להקמת השרת הגיעו לשימוע אך שמרו על זכות השתיקה ולא ענו לאף שאלה. השימוע בקונגרס נעשה במסגרת מפעלם של המחוקקים הרפובליקנים לערער את ההחלטה של ראש ה-FBI ג'יימס קומי לפני כחודשיים לסגור את התיק הפלילי בפרשת המיילים.

● פינת הסקרים: בדרום קרוליינה פורסם סקר מקומי שהעניק לדונלד טראמפ יתרון של 13%, בוירג'יניה פורסם סקר של מכון PPP לפיו הילרי קלינטון מובילה עם 6% ואותו המכון העניק לקלינטון הובלה של 3% בנבדה. בסקרים הכלליים פרסם אתר NBC את תוצאות המעקב השבועי שלו לפיו קלינטון מובילה ב-4% על טראמפ במירוץ דו-ראשי.

● בפעם הראשונה מאז שנת 2007 עלתה בארצות הברית ההכנסה הממוצעת למשק בית ב-5.2% במהלך שנת 2015. עם קשר או בלי קשר, אחוזי התמיכה בנשיא ברק אובמה נמצאים בימים האחרונים בשיא של כהונתו הנוכחית.

● בשעות הקרובות צפוי דונלד טראמפ להציג בפנסילבניה יחד עם בתו איוונקה תוכנית מהפכנית בנושא טיפולי ילדים, חופשות לידה ומעונות יום. את הנאום ישא טראמפ בשעה 02:30 ואת הנושא נסקר בפוסט הבא.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר