המועמדים לנשיאות מתחילים לחשוף את המידע הרפואי שלהם



רק בריאות:


ביום חמישי תחזור סוף סוף הילרי קלינטון אל מסע הבחירות ותקבל הזדמנות להציג את עצמה בציבור כאדם מתפקד, פיזית ומנטלית, למול אותן תיאוריות קונספירציה המציגות אותה על סף ערש דווי. ההופעה שלה תהיה בצפון קרוליינה, אותה מדינה שבה היא הופיעה בפעם האחרונה ביום שישי האחרון - אז היא אובחנה לדברי הרופאה שלה בדלקת ריאות. לקראת ההופעה הזו פרסמה קלינטון בשעה האחרונה מידע רפואי ראשון אודות מצבה הבריאותי, מסמך מטעם הרופאה שלה שהגדיר אותה כ"כשירה" לכהן כנשיאת ארצות הברית וכמי שנמצאת במצב פיזי מצוין.

המטרה בחזרה המהירה לשגרה ובפרסום המידע הרפואי היה להשכיח את תיאוריות הקונספירציה, אך אחד הדברים שהצליח לפגום בכך ביממה האחרונה היה פליטת פה שתוקנה עד מהרה מצידו של בעלה ביל קלינטון לפיה רעייתו "לקתה בשפעת" ולא בדלקת ריאות. פליטת פה נוספת מאותו ראיון שלו ב-CBS, שנמחקה מהשידור המרכזי של הראיון, הייתה הטענה שלו כאילו המקרים האלה "מתרחשים לעתים קרובות" במקום לטעון שהם מתרחשים לעתים רחוקות. שני הדברים זכו לתהודה בימין האמריקני שמצא בהן חיזוק לטענותיו גם למול כל אותם הפרסומים של המטה.

ובעוד קלינטון מספקת מסמכים רפואיים גם דונלד טראמפ עושה את צעדיו הראשונים בחשיפת מידע רפואי. ביממה החולפת הוא הופיע בתוכנית הבריאות של ד"ר אוז והציג לראשונה את תוצאות הבדיקות הרפואיות שהוא עבר ואת אבחנותיהן. התוכנית עצמה והממצאים ישודרו רק ביום חמישי, אך בינתיים כבר הספיקו רבים במערכת הפוליטית לא להתרשם מהמסמך משום שהוא אינו תולדה של בדיקה פיזית שעבר טראמפ אלא בדיקה רפואית וולונטרית - כלומר, מצב בו הרופא שואל את המטופל אודות מחלות עבר שלו וזה בדרך כלל משיב מטעם עצמו. למול כך דמוקרטים רבים ממשיכים לרטון על העובדה שכלי התקשורת לא דורשים מטראמפ לחשוף מסמכים רשמיים אודות מצבו הבריאותי ועל התחושה לשיטתם שהתקשורת נוהגת ב"סטנדרט כפול" כלפי קלינטון. בהקשר הזה הועלתה בדרגה הביקורת מצדם כנגד מצב בריאותו של טראמפ עם הטענה שהוא "המועמד השמן ביותר לנשיאות מאז ויליאם טאפט".

בינתיים המירוץ חוזר לשגרה. ביום שישי תמשיך קלינטון לעבר וושינגטון הבירה כדי להשתתף בשלל אירועים פוליטיים לקראת סוף השבוע, בהם הופעה בפני הארגון "Black Women’s Agenda" והופעה בפני שדולת המחוקקים השחורים והמחוקקים ההיספנים. טראמפ יעביר את סוף השבוע שלו עם נפגעי שב"חים בטקסס וכן בעצרת בחירות בקולורדו.



ידיעות נוספות:


● בניסיון לפנות אל קהל הנשים ולשפר את אחוזי התמיכה שלו בקרבן, הציג דונלד טראמפ ביממה האחרונה את תוכניתו המהפכנית שתעניק חופשת לידה בתשלום למשך 6 שבועות לאימהות שזה עתה ילדו וכן הקלות במס להורים עובדים השולחים את ילדיהם למעונות יום. אלו עמדות שבדרך כלל לא נשמעות במפלגה הרפובליקנית ומזוהות יותר עם המפלגה הדמוקרטית. את התוכנית הציג טראמפ בפנסילבניה, מדינת מפתח חשובה, כשלצידו בתו איוונקה שכבר מזמן הפכה להיות הפנים שטראמפ מביא איתו תמיד כאשר הוא רוצה לחזר אחר קהל הנשים.

● שתי פרשיות "קרן טראמפ" עליהן דיווחנו כאן בפוסט הקודם המשיכו לספק כותרות גם היום. הפעם המוקד היה דווקא על הפרשה החדשה יותר שהעלתה ספק באשר להגדרתה של הקרן כפילנתרופית וכארגון צדקה. התובע הכללי של מדינת ניו יורק, המדינה השלישית בגודלה בארה"ב ומדינת הבית של דונלד טראמפ, פרסם הודעה על פתיחה ב"בדיקה" שתנסה לקבוע האם הקרן עומדת בכללי המדינה או שמא היא מונה את תורמיה - "פתחנו בבדיקה על מנת לוודא שארגון הצדקה מציית לחוקי המדינה המסדירים פעילותם של ארגונים ללא מטרות רווח". החשד הוא שהקרן לא מתפקדת כארגון צדקה וכן שהיא לא דיווחה כיאות על תרומות שהועברו לשימושו הפרטי של טראמפ. התובע, אריק שניידרמן, שייך למפלגה הדמוקרטית והדבר היווה את התירוץ למתקפה עליו מצד אנשי טראמפ שהתייחסו לבדיקה בביטול.

● חשבון הדואר האלקטרוני של מזכיר המדינה לשעבר קולין פאוול נפרץ בימים האחרונים על ידי האקרים רוסים שהפיצו את התכתבויותיו ובהם אמירות בוטות מצידו נגד... ובכן, מי לא? את המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ הוא הכתיר בתואר "גזען" משום שהוא העז לפקפק בתעודת הלידה של הנשיא ברק אובמה וכן הגדיר אותו "בושה לאומית", ואילו את המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון הוא תיאר כ"חמדנית" שבעלה בגד ועדיין בוגד בה.

● פינת הסקרים: הסקר הטלפוני הכללי של אוניברסיטת Quinnipiac הוא הסקר הראשון שסקר אנשים תוך כדי הימים הקשים של הילרי קלינטון בעקבות התבטאויותיה נגד תומכיו של טראמפ ומצבה הבריאותי, ולפיו ההובלה שלה על פני דונלד טראמפ נחתכה בחצי מ-10% ל-5%. סקר כללי נוסף של סוכנות Reuters העניק לקלינטון הובלה של 1% בלבד וסקר מכון YouGov העניק לה יתרון של 2%. בסקרי המדינות משתפר מאוד טראמפ ובשני סקרים של Bloomberg ושל CNN הוא מוביל בכ-5% באוהיו לצד הובלה של 4% בפלורידה. גם בנבדה מכון Monmouth העניק לו יתרון של 2% על פני קלינטון וכך גם בסקרים מקומיים שנערכו במחוז השני של מיין שמחלקת את האלקטורים שלה.

בפוסט של סוף יום חמישי נערוך סיקור מקיף אודות המצב המשתנה במפת האלקטורים.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר