פיגועי הטרור בארה"ב השתלטו על כותרות החדשות


בראש החדשות:


אירועי השעות האחרונות התחוללו במהירות רבה ממה שרגילים אליה האמריקנים ותוך פחות מיממה וחצי לאחר פיגועי הטרור שהיכו בעריהן של מדינות ניו יורק וניו ג'רזי כבר הצליחו כוחות הביטחון בארצות הברית לאתר ולמצוא את המפגע שאחראי להם, אחמד חאן רחמי בן ה-28, מהגר מוסלמי ממוצא אפגני שהטמין את הפצצות המאולתרות שהוא הכין בארבע מקומות שונים במדינות הללו. הוא נתפס בניו ג'רזי לאחר שאחד מעוברי האורח זיהה אותו מתמונות ששודרו ברשת החדשות CNN והזניק לשם את המשטרה ובתום קרב יריות הוא נעצר בחיים והועבר לטיפול רפואי ולחקירה.

אט אט החלו הפרטים על עברו של המחבל לזרום במהירות לכלי התקשורת שהקצו לאירועים את כל שידורי היום, אך שאלה אחת עדיין נותרה ללא מענה - האם מדובר היה בפיגוע מתוכנן על ידי תא טרור או כזה שבוצע על ידי מפגע יחידי. נכון לעכשיו ההערכה נוטה לעבר האפשרות הראשונה. כתוצאה מכך שינו כל ראשי הרשויות את ההתפתלות הלשונית שלהם סביב האירוע והחלו להודות בעובדה המסתמנת שמדובר באירוע טרור מאורגן שייתכן והיו לו קשרים מחוץ לארה"ב. הגדיל מושל ניו יורק אנדרו קואומו וטען שמדובר "ללא ספק" בפיגוע טרור, יממה לאחר שנמנע מלומר זאת.

הידיעה על לכידתו של המחבל הגיעה בדיוק כאשר הנשיא ברק אובמה יצא אל התקשורת בפעם הראשונה ומסר הודעה אודות האירועים הללו ואודות פיגוע הדקירה שהתחולל גם הוא בסוף השבוע במינסוטה. הנשיא השתדל להיות זהיר בדבריו והוא טען שאין הוכחות שכל האירועים קשורים אחד לשני והוא אף ביקש מהתקשורת להיות זהירה בדיווחיה ולא להקדים את המאוחר. הוא שיבח את פעילות כוחות הביטחון האמריקנים, שממש בשעת הודעתו תפסו את המחבל ללא ידיעתו, והגדיר את הפיגועים כאירועי טרור והבטיח להמשיך את המאבק של אמריקה בטרור.

למרות שהאירוע השתלט על כותרות החדשות והסיט הצידה את מערכת הבחירות, תגובותיהם - השונות - של שני המועמדים לנשיאות לא נעלמו מהשיח. דונלד טראמפ חזר על הביקורת הנושנה שלו אודות המנהיגים "הטיפשים" של ארצות הברית, או חולשתה של מדינתו או התחושה שלדעתו "המצב רק יחמיר", והוא באופן כללי שידר את הרוח הפסימית והמוכרת שאותה הוא הציג לציבור כל אימת שהתחולל אירוע רב נפגעים מאז התחיל המירוץ לבית הלבן. הילרי קלינטון, מנגד, ביקשה להתנהג כמבוגר האחראי ובצורה מאופקת טענה שהנחישות של ארה"ב לא תיפגע עקב הפיגועים הללו ושאמריקה תגביר את מלחמתה בטרור - המשך הקו האופטימי יותר שהיא בחרה להציג עד כה.

בין עמדות שני המועמדים האלה אמור הציבור להכריע בעוד 50 יום מעכשיו.




ידיעות נוספות:


● בפנסילבניה קיימה הילרי קלינטון ביממה החולפת עצרת בחירות שכוונה לעבר אחד הקהלים המרכזיים שנטשו אותה בשבועות האחרונים, קהל המילניאלס - דור הצעירים. קלינטון הופיעה בפני כמה מהם בפילדלפיה וניסתה לשכנע אותם לתמוך בה ובמועמדותה, על אף חוסר ההתלהבות שלהם ממנה. היא הזהירה את הצעירים שבלאו הכי לא מתכננים לתמוך בדונלד טראמפ שכל הצבעה למישהו אחר ממנה, בעיקר לגארי ג'ונסון או לג'יל שטיין מהמפלגות הקטנות, "תשחק לידיים של טראמפ" משום שהבחירות הללו "הולכות להיות צמודות". בטרם היא נסעה לפילדלפיה היא קיימה מסיבת עיתונאים מאולתרת בשדה התעופה בניו יורק ובה היא התייחסה לאירועי הטרור של סוף השבוע.

● יו"ר המפלגה הרפובליקנית ריינס פריבוס הציע בימים האחרונים להטיל ענישה על כל מי שהתמודד בפריימריז על הנשיאות בשנה הזו ושלבסוף לא תמך במועמד הסופי דונלד טרמאפ. מדובר בשלושה מתמודדים - טד קרוז, ג'ון קייסיק וג'ב בוש. אחת מן ההצעות שפורסמו הייתה למנוע מהם את האפשרות להתמודד פעם נוספת על הנשיאות בשנת 2020 עקב הפרת ההתחייבות עליה חתמו כל המתמודדים הרפובליקנים לתמוך במועמד הסופי.

● במדינת ניו ג'רזי החל ביממה האחרונה משפטם של שניים מבכירי רשות הנמלים במדינה שנגדם הוגש כתב אישום בפרשת "ברידג'-גייט". נזכיר, מדובר בפרשה שעיקרה סגירה מכוונת של גשר וושינגטון המחבר בין ניו יורק לניו ג'רזי במטרה לגרום לעומסי תנועה במסגרת מסע נקמה בראש עיר השוכן בסמוך לגשר שלא תמך במושל המדינה כריס כריסטי בבחירות שלו לתפקיד המושל בשנת 2013. הפרשה ליוותה את כריסטי לאורך כל השנים שמאז וביממה האחרונה, בפתח הדיון המשפטh, טען התובע הכללי לראשונה כי כריסטי ידע מראש על התכנון לסגור את הגשר.

● פינת הסקרים: מעל לשבוע אחרי התמוטטותה של הילרי קלינטון בטקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר וקשה להעריך האם כבר הגענו אל השיא של שינוי המגמה בסקרים הכלליים או שהוא עדיין לפנינו. לכאורה היינו צריכים לראות עד עתה צלילה בנתוניה של הילרי קלינטון וזינוק חד של דונלד טראמפ אך בימים האחרונים הסקרים חזו ברובם שיוויון בין שני המועמדים, בתוך טווח הטעות הסטטיסטית, ורובם הסתכמו בירידה מתונה לקלינטון ועלייה בשיעור זהה לטראמפ. גם ממוצעי הסקרים הכלליים של כל אתרי הסטטיסטיקה הגדולים כמו "Real Clear Politics" או "Huffingto pollster" או "538" של נייט סילבר עדיין מציגים אותה מובילה לפי כל נתוני הסוקרים שבידיהם.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר