זוהי תמונת המצב של מפת האלקטורים בבחירות לנשיאות ארה"ב



תמונת מצב:


בזמן האחרון אפשר היה להבחין בשינוי די משעשע בשני המחנות של הילרי קלינטון ושל דונלד טראמפ באשר ליחסם אל הסקרים הכלליים ואל מפת האלקטורים. בעוד המחנה הראשון אימץ אל חיקו בעבר את סקרי מפת האלקטורים כהוכחה להובלה של קלינטון והמחנה השני אימץ לחיקו את הסקרים הכלליים שבאותה התקופה חזו יתרון לטראמפ, כעת המצב התהפך והמחנה של קלינטון מתלהב לפתע מהסקרים הכלליים שחוזים למועמדת שלהם יתרון אחרי החודש האיום שעבר עליה ודווקא המחנה של טראמפ עוקב בשקיקה אחר מפת האלקטורים שהתחילה להאיר לו פנים.

לפי אתר RealClearPolitics נהנה דונלד טראמפ ממספר האלקטורים הגבוה ביותר שהוא השיג עד כה במערכת הבחירות, 266 אלקטורים, ושאת כולם הוא יוכל להשיג גם בנובמבר אם הוא ינצח בכל המדינות שבהם ממוצעי הסקרים נוטים כעת לטובתו. אמנם מדובר בממוצעי סקרים שבהם הפער נמוך למדי ואמנם בשיאו טראמפ עדיין לא חוצה את הרף הדרוש, אך הכל מסכימים שהאפשרויות שלו לנצח את המירוץ לבית הלבן גדלו באופן דרמטי.

מן הצד השני, מובילה הילרי קלינטון ביתרון של 2% בממוצע הסקרים הכלליים על פני דונלד טראמפ - נתון שהיה הרבה פחות מעניין אלמלא הוא בא בסתירה מסוימת למגמה שבאה עד עתה לידי ביטוי בסקרי המדינות המתנדנדות ואלמלא הוא היה מגיע אחרי חודש נורא ואיום מבחינתה של קלינטון. בסקרים הכלליים, ככלות הכל, היא עדיין מובילה על טראמפ והיא מונעת ממנו לשבור את השיא הקודם שלו שהתרחש בסוף הועידה הרפובליקנית הלאומית.

חלוקת האלקטורים:
RealClearPoliticsFox NewsCNNMSNBC
הילרי קלינטון200260272272
מדינות מתנדנדות1741087092
דונלד טראמפ164170196174

כאמור, טראמפ אמנם השתפר בצורה ניכרת בתקופה האחרונה במיוחד במפת האלקטורים, אך קלינטון עדיין מובילה עליו גם במישור הזה לפי כלי התקשורת הגדולים. המכובדים שבהם החלו בימים האחרונים לעקוב מקרוב אחר השינויים במפת האלקטורים ולעדכן את המפות שלהם בהתאם ואת החלוקה המלאה תוכלו למצוא בתרשים לעיל.

בשלב הזה כמעט ואין שינויים גדולים בין המפות של כלי התקשורת האלה וההבדלים ביניהם נובעים בעיקר מהגדרות שונות של "מדינות בטוחות" ו"מדינות נוטות" שאותן ביטלנו לעיל לצורך החזות הנקייה של התרשים. הבדלים קטנים באו לידי ביטוי בעיקר בהגדרה המשתנה של מדינות כמו ג'ורג'יה ואריזונה שנחשבות מדינות רפובליקניות ולכן חלק מכלי התקשורת רואים בהן כנוטות לטובת טראמפ ולא כמתנדנדות כפי שחוזים הסקרים, וכן במספר האלקטורים של קלינטון ברשתות החדשות ובאתר RCP אל מול ההבדלים בהגדרת המדינות שנוטות לטובתה כמו פנסילבניה, מישיגן, וירג'יניה, ויסקונסין וניו המפשייר שבכולן היא מובילה במעל 5% ושברובן הדמוקרטים ניצחו מזה שלושה עשורים.

אפשר להניח שקצב ההתעניינות של כלי התקשורת במפת האלקטורים יגבר ככל שיום הבחירות יתקרב והמפה תהפוך לחלק מרכזי במסע הבחירות על חשבון הסקרים הכלליים שלקראת הסוף הופכים חסרי משמעות. להלן אפשר לצפות בקטעי וידאו מלומדים יותר שבו מסבירים כלי התקשורת את תמונת המצב העכשווית במפת האלקטורים:

http://www.foxnews.com/politics/elections/2016/presidential-race


http://us.cnn.com/election/interactive-electoral-college-map


http://www.nbcnews.com/politics/2016-election


ומה איתנו? מפת האלקטורים הפרטית שלנו דמתה יותר לאלה של שני כלי התקשורת השמרניים, RCP ופוקס ניוז, מאשר למפות של שני כלי התקשורת האחרים, ובשבוע הזה אנו נבצע צעד נוסף בכיוון שלהם כאשר נצבע את מיזורי ואיווה ואת האלקטור מהמחוז השני של מיין בצבעים ורדרדים כסמל לכך שהמועמד הרפובליקני מוביל בהן כרגע בפער של מעל 5% ורמת הסבירות שלו לנצח שם בשלב הזה נראית גבוהה יותר וכן כאשר נשנה את הגדרתה של מדינה קולורדו ממדינה הנוטה לטובת המועמדת הדמוקרטית למדינה מתנדנדת. השינוי הזה יעלה את דונלד טראמפ ל-171 אלקטורים ויוריד את הילרי קלינטון ל-263 אלקטורים - מתחת לרף 270 האלקטורים הדרושים לניצחון.

מיזורי (10 אלקטורים) היא מדינה שהתחילה במפה שלנו בתור מדינה רפובליקנית, היות והיא הצביעה לרפובליקנים בעשרים השנים האחרונות, אך עם השינויים בקמפיין ובסקרים היא הלכה והידרדרה למדינה מתנדנדת. כעת טראמפ מוביל בה בכ-8% שמאפשרים לנו להשיב אותה בחזרה לעמודה שלו. איווה (6 אלקטורים) היא אחת מהמדינות המתנדנדות הקלאסיות ביותר מאז החל המילניום הנוכחי למרות שברוב מערכות הבחירות מאז היא הלכה לדמוקרטים. הקהל שם חקלאי ברובו ולבן כמעט באופן מוחלט - טראמפ מוביל שם כעת בכ-6%. במחוז השני של מיין טראמפ מוביל בכ-5% בממוצע הכולל, והעובדה שלא פורסם שם אף סקר אחר שהעניק לקלינטון את ההובלה מאפשרת לנו לצאת מנקודת הנחה שהמחוז הזה נוטה לעברו. מיין, צריך לציין, היא אחת משתי המדינות שיכולות לחלק את האלקטורים שלהן לפי מחוזות ולא בשיטת "המנצח לוקח הכל" (השנייה היא נברסקה), למרות שמקרה כזה לא קרה בהיסטוריה.

בכל יתר המדינות המתנדנדות טראמפ מוביל גם כן: בפלורידה הוא מוביל ב-0.1%, באוהיו הוא מוביל ב-1.8%, בג'ורג'יה הוא מוביל ב-4.4%, בצפון קרוליינה הוא מוביל ב-1.2%, באריזונה הוא מוביל ב-1.6%, ובנבדה טראמפ מוביל ב-2.0%. קלינטון לא מובילה באף מדינה מתנדנדת (המדינות האפורות שבמפת האלקטורים).

הנה מפת האלקטורים המעודכנת:


הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר