אובמה מבקש מטראמפ להפסיק להתבכיין בנושא טוהר הבחירות



טוהר הבחירות:


בעוד בצד הרפובליקני נאלצו כבר רבים מבכירי המפלגה להתנער מדבריו העקביים של דונלד טראמפ בימים האחרונים על כך שמערכת הבחירות הנוכחית מוטה ומושחתת, בצד הדמוקרטי לא שמענו הרבה תגובות נגדיות לדבריו של המועמד הרפובליקני עד היום. כעת, ביממה החולפת, התייחס נשיא ארצות הברית ברק אובמה לטענות הללו והגדיר אותן כ"התבכיינות" מצידו של טראמפ עוד בטרם מערכת הבחירות בכלל הסתיימה. את ההתייחסות הראשונה הזו מצידו ביטא אובמה במסגרת מסיבת עיתונאים משותפת לו ולראש ממשלת איטליה מתאו רנצי שביקר בבית הלבן.

"מעולם לא ראיתי בימי חיי או בהיסטוריה הפוליטית המודרנית איזה שהוא מועמד לנשיאות מנסה להכפיש את הבחירות או את תהליך הבחירה לפני שההצבעות בכלל החלו. זה חסר תקדים. זה לא מבוסס על עובדות. כל מומחה, ללא קשר לעמדתו הפוליטית או לאידאולוגיה שלו - שמרנית או ליברלית, שאי פעם בדק את הנושא הזה באופן רציני יאמר לכם שמקרים של הונאה משמעותית אינם קיימים", טען הנשיא אובמה. "זה חסר אחריות וזה לא ממש מראה את סוג המנהיגות והקשיחות שהייתם רוצים לראות בנשיא. אתה מתחיל להתבכיין לפני שהמשחק בכלל נגמר? כאשר המצב נהיה גרוע עבורך ואתה מתחיל להפסיד, אז אתה הולך להאשים מישהו אחר? אז אין לך את מה שדרוש עבור המשרה הזו".

אובמה הזכיר לתקשורת ולציבור שמערכות הבחירות בארה"ב מנוהלות אך ורק על ידי השלטון המקומי לרמותיו השונות ושחלוקת התפקידים בנושאי ההצבעה היא כה רחבה עד שאין כל אפשרות להטות באופן רציני, כפי שטוען טראמפ, את מערכת הבחירות. המלצתו הסופית של אובמה לטראמפ הייתה: "תפסיק להתבכיין, ולך תשיג את הקולות".

גם כלי התקשורת לא חסכו התדיינות ארוכה באולפני הטלוויזיה סביב נושא טוהר הבחירות ובכך כנראה הקנו לטראמפ את מבוקשו בעצם העלאת הטענות. לחלק מהותי מהציבור התומך במועמד הרפובליקני, שלו טראמפ כמובן לא הציג שום עובדות להוכחת דבריו, הדבר ממש לא משנה ועצם הקונספירציה ההזויה ערבה לאוזנו. לכן כל אימת שהיא מועלית לדיונים חוזרים ונשנים בכלי התקשורת היא מבצרת אותם בעמדתם לטובתו של טראמפ שפעם אחר פעם מצליח להוכיח שההבנה שלו את הציבור שלו ואת התקשורת האמריקנית עולה על כל מי שבא לפניו. הנה, אפילו אנו דנו בזה.



ידיעות נוספות:


● מלניה טראמפ נעמדה לצד בעלה בצורה מלאה כאשר היא התראיינה ביום שני בלילה וביום שני בבוקר בארה"ב לרשתות CNN ו-Fox News בפעם הראשונה מאז פרסום ההקלטה של בעלה משנת 2005 שבה הוא תועד מדבר בגסות כלפי נשים. היא טענה כי המראיין בילי בוש הוא זה שמשך את טראמפ בדברים לכיוון הזה, היא המשיכה לטעון כי הסיפור הזה פורסם באופן מכוון על ידי התקשורת והיא סיימה בטענה כי למטה קלינטון יש חלק בדבר והכל היה מאורגן - בכך היא השלימה את התייצבותה המלאה לצד עמדת בעלה ואנשי מטהו לאחר הודעת גינוי שהיא פרסמה בזמנו נגדו. בילי בוש, יש לציין, פוטר היום על ידי רשת NBC מהנחיית תוכנית הבוקר שלה ה"טודיי" בעקבות חלקו בהקלטה ההיא.

● ההקלטה ההיא משנת 2005 התניעה שורת נשים לתאר בפני כלי התקשורת את ההטרדות המיניות שהן ספגו, לכאורה, מצדו של דונלד טראמפ, כדי להוכיח שדבריו בהקלטה אינם רק "שיחת מלתחה". את כל ההאשמות הללו בדבר הטרדות מיניות דחה טראמפ באופן מוחלט ונחרץ, גם מבלי להציג עדויות סותרות כפי שהוא הבטיח לעשות, וכך הוא עשה גם כנגד טענותיה של אחת מן הנשים ההן, כתבת מהמגזין "פיפל" בשם נטשה סטוינוף. למול זה הביא היום המגזין עדויות של שישה אנשים שונים שאיששו את טענותיה של סטוינוף על תקיפה מינית שאותה היא חוותה בשנת 2006. באשר לעדויות הללו טענה מלניה טראמפ בראיונות שלה כי "הכל מאורגן על ידי האופוזיציה" וכי לא ניתן להאמין לסטוינוף.

● מייק פנס, סגנו של דונלד טראמפ, ביקר ביממה החולפת במטה המפלגה הרפובליקנית בעיירה הילסבורו שבמדינת קרוליינה הצפונית שהוצת והושחת בסוף השבוע האחרון על ידי אלמונים שאיימו על אנשי המטה להסתלק מן המקום. פנס קרא לאירוע "טרור פוליטי" ואילו טראמפ הרחיק לכת עוד יותר מזה וטען כי יריבתו הילרי קלינטון מלבה אירועים כאלה ותומכת בהם. המשטרה המקומית עדיין לא הגיעה למסקנה מי הצית את המטה ומה הרקע לאירוע והיא ביקשה בשל כך את עזרת הציבור. הילרי קלינטון כמובן גינתה את האירוע. מטעם הבית הלבן הזכירו גיוס כספים בסך של 13 אלף דולר של אדם המגדיר את עצמו כדמוקרט במטרה לשקם את המטה הרפובליקני ההרוס באמצעות האתר GoFundMe.



● הדלפה נוספת של ארגון "ויקיליקס" מחשבון המייל של ג'ון פודסטה, יו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, הביאה לחשיפת לא פחות מ-39 שמות של מועמדים אפשריים לסגנות הנשיא שנשקלו בידי אנשי המטה של קלינטון לתפקיד ואורגנו במסגרת מה שמכונה רשימה מצומצמת. בין השמות נמנו הסנטור ברני סנדרס, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, מנכ"ל אפל טים קוק, הסנטורית אליזבת וורן וכן שמות של אישים נוספים שכבר הועלו בעבר באמצעי התקשורת.

● עיתון ה"וושינגטון פוסט" חבר למכון הסקרים האינטרנטי "SurveyMonkey" כדי להנפיק מפת אלקטורים עדכנית המבוססת על משאלים ב-15 מדינות מפתח - מאמץ שהוליד את המסקנה כי הילרי קלינטון מובילה בפער גדול על דונלד טראמפ במירוץ אל 270 האלקטורים הדרושים לניצחון על אף שבחלק מהמדינות הקרב צמוד. בהיותו מכון סקרים אינטרנטי, ובדומה לסקרים אינטרנטיים אחרים, גם כאן נפוצו מספר תוצאות מוזרות כמו יתרון של 4 נקודות לקלינטון בג'ורג'יה או יתרון של 2 נקודות בלבד לטראמפ בטקסס. כך או כך פורסם היום מטקסס סקר נוסף של אוניברסיטת יוסטון שבו טראמפ אחז ביתרון של 3 נקודות בלבד על קלינטון, במה שמצטרף לסקרים אחרים עם מגמה דומה שם.

● הסקרים בטקסס ובאריזונה הובילו את מטה הבחירות של הילרי קלינטון להשקיע באופן חריג ברכישת תשדירים פוליטיים שישודרו במדינות הללו וכן בהקמת צוותי שטח במטרה לעבות את אנשי הקמפיין שם - אולי במטרה להטות את המדינות הללו לצד הדמוקרטי או לפחות להלחיץ את הרפובליקנים. במקביל, דווח לאחרונה כי מטהו של דונלד טראמפ רכש רצועות לשידור פרסומות פוליטיות בוירג'יניה בניגוד לדיווחים הראשוניים על כך שהמטה ויתר על המדינה הזו.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר