כך יסקרו רשתות הטלוויזיה את טקס ההשבעה של טראמפ

סיקור טקס השבעת טראמפ


כל כלי התקשורת בארצות הברית ובעולם כולו מתכוננים לסקר את טקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית החדש מחר.

הטקס יחל באופן פורמלי בשעה 16:30 (לפי שעון ישראל) על מדרגות בניין הקונגרס בגבעת הקפיטול עם שורה של הופעות מוזיקליות, והחלק המרכזי בו יחל רשמית בשעה 18:30 עם הנאומים המרכזיים ורגעי השיא. בשעה 19:00 בדיוק ירים דונלד טראמפ את ידו הימנית אל על וישבע אמונים להגן ולשמור על החוקה האמריקנית - תמונה שתהיה לטוב ולרע חלק מהיסטוריה יוצאת דופן.

בארה"ב יקדישו רשתות הטלוויזיה את כל יום שישי לסיקור המאורע. ערוצי החדשות יהיו ערניים כבר משעות הבוקר המוקדמות על פי השעון המקומי ורשתות הטלוויזיה הגדולות יצטרפו אליהם בהמשך. על השידור בערוץ Fox News יופקדו ברט באייר ומרתה מקאלום (הכוכבת העולה החדשה במקומה של מייגן קלי); את השידור בערוץ CNN יעבירו וולף בליצר, אנדרסון קופר וג'ק טאפר; בערוץ MSNBC ינעימו את זמנכם בריאן ויליאמס, רייצ'ל מאדו וכריס מתיוס; ברשת NBC ינחה את המשדר לסטר הולט כשלצידו השדר הותיק טום ברוקאו; במסך של ABC יופיעו ג'ורג' סטפנופולוס ודיוויד מיור; על המרקע של CBS ילוו את האירוע סקוט פלי עם נורה אודנל; וברשת FOX יגיש לכם את האירועים השדרן הותיק שפרד סמית'. לכל אלה יצטרפו שלל הכתבים והפרשנים הפוליטיים.

סדר היום הוא כזה: בשעות הבוקר, שעון מקומי, יגיע טראמפ עם סגנו המיועד מייק פנס אל הכנסייה האפיסקופלית סנט ג'ון הניצבת במרחק צעדים ספורים מצפון לבית הלבן לתפילה משותפת. מיד לאחר מכן יתארח טראמפ עם רעייתו מלניה בבית הלבן ושם הוא יפגוש את הנשיא המכהן ברק אובמה ואת רעייתו הגברת הראשונה מישל אובמה לארוחה קלה. את דרכם מהבית הלבן אל גבעת הקפיטול יעברו טראמפ ואובמה בשיירה הנשיאותית דרך המול. בשעה 16:30 יחל טקס ההשבעה בחזית המערבית של בניין הקונגרס בגבעת הקפיטול עם שורת הופעות מוזיקליות ושורת נואמים. מייק פנס יישבע אמונים ראשון בשעה 18:30 ומיד לאחריו טראמפ בשעה 19:00. בתום ההשבעה יישא טראמפ את נאומו הראשון ואז הוא ילך ברגלו אל הבית הלבן דרך שדרת פנסילבניה.

כאן בישראל כל התמונות ייקלטו גם כן. בשעה 17:00 יעלו בערוץ הראשון עם משדר מיוחד לסיקור טקס ההשבעה ובשעה שלאחר מכן ייעלו גם בערוץ 2 ובערוץ 10 במשדרים מיוחדים בהגשת דני קושמרו ואיילה חסון בהתאמה. באותה השעה ייכנסו לפעולה גם אתרי האינטרנט הישראליים Walla ו-Ynet במשדרים מיוחדים וכך גם תחנות הרדיו גלי צה"ל ורשת ב' של קול ישראל.

ולמעשה בכל מקום על גבי הפלנטה יצפו ההמונים בדונלד טראמפ מתמנה לראשות המעצמה הגדולה בימי חיינו.



המקורות החדשותיים המובילים


טקס השבעה נשיאותי מועבר בדרך כלל בשידור זהה בכל רשתות הטלוויזיה ללא שום הבדלים וללא שום יתרון לאף רשת, אך אירועים פוליטיים רבים ואחרים שליוו אותנו בכל מערכת הבחירות האחרונה דווקא סוקרו בצורה שונה מאוד בכל אחת מהרשתות. אין ספק שגם הציבור הבחין בכך וכמעט שאי אפשר להתכחש לעובדה שרבים בחרו את מקור החדשות האישי שלהם על בסיס זה.

מחקר שערך מכון PEW ושהתפרסם ביממה האחרונה מלמד אותנו כיצד השפיעה העמדה הפוליטית של הבוחרים בבחירות 2016 על בחירת המקור החדשותי שלהם. לפי הנתונים שעלו בו תומכיו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ נטו לצרוך את החדשות שלהם בעיקר מערוץ החדשות Fox News בעוד תומכיה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בחרו בערוץ CNN כמקור החדשות העיקרי שלהם. הנתונים די מדהימים: 40% מתומכיו של טראמפ הצהירו על Fox News כמקור החדשות העיקרי שלהם מבין כל אמצעי התקשורת הקיימים בארה"ב ו-8% מהם הצביעו על CNN, בעוד שבקרב תומכי קלינטון הפיזור היה רחב הרבה יותר כאשר 18% ציינו את CNN כמקור החדשותי המועדף עליהם מול 3% בלבד ל-Fox News כשבניהם כל יתר אמצעי התקשורת.

בסך הכולל 19% מכלל הבוחרים הגדירו את Fox News כמקור החדשותי העיקרי שלהם לעומת 13% שבחרו ב-CNN. אל המקום השלישי הגיעה הרשת החברתית פייסבוק עם 8%, במקום הרביעי התמקמו ערוצי הטלוויזיה המקומיים עם 7%, רשת NBC עם 5% וכך גם ערוץ MSNBC שהגיעו יחדיו למקום החמישי, רשת ABC עם 5% דורגה שישית ורשת CBS עם 4% נעמדה במקום השביעי.

מעבר לתובנות הפוליטיות הפשוטות שאפשר היה להגיע אליהן גם ללא נתוני המחקר, כלומר שהרפובליקנים מעדיפים בהמוניהם את ערוץ החדשות השמרני Fox News כמקור עיקרי בעוד הדמוקרטים מפוזרים מהם ונוטים להסתמך על הערוצים הליברליים יותר כמו CNN ו-MSNBC, אנו יכולים להגיע לתובנות תקשורתיות שעשויות ללמד אותנו על חוזקן של שתי זירות מרכזיות בארצות הברית - אחת, הטלוויזיה כמדיום שעדיין מהווה את המקור החדשותי הנפוץ ביותר באמריקה לחדשות פוליטיות; שתיים, ערוצי החדשות בכבלים שמהווים את המקור החדשותי המוביל על אף שאחוזי הצפייה בהן לא מגרדים את הרשתות הוותיקות הגדולות.




הצוות הנשי של NBC


לקראת טקס ההשבעה נוהגות כמה מרשתות הטלוויזיה לעדכן את קאדר הכתבים שלהם המסקרים את הפוליטיקה האמריקנית ולערוך מספר שינויים בדסק הפוליטי שלהם לקראת כניסתו של הנשיא החדש לתפקיד. לכל אחת מהרשתות יש מטה ענקי בוושינגטון די סי המורכב מדסק כתבים בכירים, כתבים זוטרים ופרשנים פוליטיים החולקים ביניהם את סיקור כל מה שמתחולל בבירה - בבית הלבן, בגבעת הקפיטול, בסטייט דפרטמנט, בבית המשפט העליון ובפנטגון. וכשדונלד טראמפ צפוי לשלוט בבית הלבן בשנים הקרובות, הופכת השאלה מי יוצבו ככתבים הבכירים שיסקרו אותו למרתקת גם עבור המתעניינים החדשים בפוליטיקה האמריקנית.

ברשת CNN למשל החליטו להשאיר את הכתב ג'ים אקוסטה, שהתעמת עם טראמפ במסיבת העיתונאים האחרונה שלו, בתפקיד הכתב הבכיר בבית הלבן לתקופת כהונתו של הנשיא. עם זאת, הם ציוותו אליו את הכתבת הצעירה שרה מורי שהייתה הכתבת המרכזית שסיקרה את הקמפיין של טראמפ לנשיאות בשנת הבחירות ושטראמפ התראיין עבורה מספר פעמים. את הכותרות מהקונגרס יביא הכתב מאנו ראג'ו והוא יצטרף לג'ון קינג, דנה באש וגלוריה בורגר מהדסק הפוליטי (והיהודי, מסתבר).

ברשת NBC ערכו מספר שינויים בדסק הפוליטי שלהם אך המשיכו עם מה שהם התחילו בו בשנת הבחירות - צוות פוליטי שכולו כמעט על טהרת המין הנשי: האלי ג'קסון וקריסטן ווקר יסקרו את הבית הלבן, קייסי האנט וקלי אודנל יסקרו את הקונגרס, ואלה יצטרפו לאנדריאה מיטשל, קייטי טור וכריס ג'נסינג שיסגרו את הדסק הפוליטי. בהמשך תגיע לצוות גם מגישת החדשות מייגן קלי שתשתתף בסיקור משדרים פוליטיים. הגברים היחידים בצוות יהיו צ'אק טוד כפרשן בכיר ופיטר אלכסנדר ככתב נוסף.

ברשתות האחרות לא צפויים שינויים לפי שעה. אך אולי מוטב שתתחילו לשנן ולהכיר את השמות של הכתבים שעמם עשוי טראמפ לבוא במגע בשנים הקרובות: ברשת ABC כתב הבית הלבן הוא ג'ונתן קארל וכתבת הקונגרס היא מארי ברוס, ברשת CBS מייג'ור גארט יהיה על הבית הלבן וננסי קורדס על הקונגרס, וברשת Fox News אד הנרי יסקר את טראמפ ומייק עמנואל את הקונגרס.

כתבות NBC מימין לשמאל: קייסי האנט, אנדריאה מיטשל, קייטי טור, קריסטן ווקר, כריס ג'נסינג והאלי ג'קסון



תוכניות הבידור חוזרות


חופשת חג המולד בטלוויזיה האמריקנית נגמרה מזמן ותוכניות הבידור הליליות כבר חזרו אל המרקע בשבוע האחרון אחרי החופשה המסורתית בלוח הטלוויזיוני של ארה"ב, אך לכולם ברור שהעבודה הרצינית ביותר שלהם תתחיל דווקא ממחר, אחרי שייכנס לבית הלבן נשיא אמריקני חדש. הקומיקאים יצטרכו להתארגן לתקופה ארוכה שבה אספקת החומרים שלהם עשויה להיות מטורפת.

"סאטרדיי נייט לייב" תגיש כבר למחרת טקס ההשבעה של דונלד טראמפ, במוצאי השבת, פרק חדש שבו ישתתף כמובן אלק בולדווין עם החיקוי המפורסם שלו לטראמפ. את הפרק ינחה השחקן עזיז אנסרי וישתתף בו גם הראפר האמריקני ביג שון.

במקביל, בתחילת חודש פברואר ישוב ג'ון אוליבר להגיש את תוכנית הלילה השבועית שלו "השבוע שעבר" ברשת HBO - תוכנית שמעתה תשודר גם בישראל בערוץ החדש HOT HBO. הפרומו לעונה הרביעית היה מבריק מספיק:



האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/376670.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר