רשת NBC מאשרת שמייגן קלי תצטרף אליה

העיתונאית מייגן קלי עוזבת את פוקס ניוז


זו ללא ספק הייתה השאלה התקשורתית הגדולה ביותר שהעסיקה את המדיה האמריקנית בחודשים האחרונים - להיכן מועדות פניה של מגישת החדשות הכי מפורסמת של ערוץ Fox News, מייגן קלי, עם סיום חוזה העסקתה. כעת נמצאה התשובה: לרשת NBC.

על פי הדיווחים בארה"ב, קלי תצטרף אל חטיבת החדשות NBC News ותקבל 3 דברים: תוכנית אקטואליה לשעות היום, תוכנית חדשות לימי ראשון בערב וכן השתתפות כמגישה בכירה בסיקור אירועי חדשות גדולים ומתפרצים וכן כפרשנית בשידורי פוליטיקה ובחירות. נתוני השכר שלה לא פורסמו בכתבה של הניו יורק טיימס אך בחודשים האחרונים פורסם באמצעי התקשורת האמריקנים כי במהלך המשא ומתן לחידוש החוזה שלה ב-Fox News היא קיבלה הצעה מהרשת למשכורת של כ-20 מיליון דולר בשנה.

סכומי הכסף הגדולים בהחלט משקפים את מעמדה של קלי בעולם התקשורת האמריקנית והם נזקפים לזכות העבודה שתוכנית הפריים-טיים היומית בהגשתה נמצאת כיום במקום השני של טבלאות הרייטינג ב-Fox News ובעולם החדשות בכבלים בכלל. קלי החלה את עבודתה בערוץ הזה לפני כ-12 שנים ורק לאחר תקופה ארוכה ללא קידום בשעות הצהריים היא סוף סוף קיבלה הזדמנות לעלות בדרגה והיא קודמה אל שעות הפריים טיים של הערוץ. משהגיעה לשם היא עוררה עניין רב, ועניין כזה התקיים גם במהלך השנה האחרונה בעקבות סיקור מערכת הבחירות לנשיאות. בתחילת אוגוסט 2015 היא הנחתה את העימות הרפובליקני הראשון ששבר שיאי צפייה היסטוריים ובו היא הסתכסכה עם דונלד טראמפ במה שהוביל לשורת כותרות עבור שניהם מאז ועד היום.

מעברה של קלי ל-NBC היא מעבר לליגה של הגדולים. אמנם התוכנית שלה ב-Fox News נהנתה עד כה מכ-2 עד 3 מיליון צופים ונחשבה לתוכנית מצליחה מאוד, היא עדיין הצליחה רק בגבולות ערוצי החדשות בכבלים. גם כאשר ברשת-האם FOX, רשת ברודקאסט נפרדת מפוקס ניוז, הציעו לה תוכנית בפריים-טיים שלהם זה לא ממש הצליח לה. מהדורת החדשות היומית של NBC, להבדיל, מביאה מדי ערב קרוב ל-10 מיליון צופים בשעה 18:30 ויתר תכני החדשות של הרשת הם הנצפים ביותר באמריקה.

מעבר לכך, עזיבתה של קלי ממחישה את מצבה העגום של ערוץ Fox News שהתמודד בחודשים האחרונים עם פרישתו של המנכ"ל שלהם רוג'ר איילס באשמת הטרדות מיניות ופרישתה של מגישת חדשות נוספת, גרטשן קרלסון, שבמקור החליפה את מייגן קלי כאשר זו קודמה לשעות הפריים טיים. גם העיתונאית גרטה ואן ססטרן, שהייתה קורבן לבואה של מייגן קלי אל הפריים טיים של פוקס ניוז, עזבה את הערוץ. שמועות על פיצול אפשרי ברשת השמרנית עלו לתודעה לאורך שנת הבחירות האחרונה, בין היתר על רקע יחסו המורכב של הערוץ ושל עיתונאיו הבכירים לדונלד טראמפ, אך הן ירדו מהכותרות עם ניצחונו של טראמפ בבחירות.



העיתונאי שבילה (או לא) עם דונלד טראמפ


העיתונאי ג'ו סקרבורו והפוליטיקאי דונלד טראמפ, במידה רבה כמו מייגן קלי ודונלד טראמפ, זה סיפור של עליות ומורדות. מראיונות חביבים של הפוליטיקאי אצל העיתונאי ועד למתקפות פומביות ביניהם והשלמות - הכל היה שם. ממש כמו עם מייגן קלי.

ביומיים האחרונים דווח בכלי התקשורת בארה"ב כי מגיש תוכנית הבוקר של ערוץ החדשות MSNBC, ג'ו סקרבורו, בילה עם דונלד טראמפ בערב השנה החדשה. זה היה סיפור משעמם אלמלא העובדה שסקרבורו היה באופן אישי יעד למתקפות משוחררות רסן של טראמפ בעקבות התבטאויותיו נגדו בשידור, ואלמלא הוא היה בין היחידים בתקשורת האמריקנית שדווקא התעקש בכלל שלטראמפ יש סיכוי לנצח בבחירות. היחסים בין השניים, כאמור, נעו כמו רכבת הרים לאורך כל שנת הבחירות.

בהתחלה הכחיש סקרבורו את העובדה הזו שהוא בילה עם טראמפ בליל השנה החדשה, אך בהמשך התפרסמו צילומים שהוכיחו אחרת ופגעו ביוקרתו. סקרבורו הוא אחד מהמגישים הפופולריים של MNSBC. הוא היה חבר קונגרס רפובליקני בעברו.



העולם הבוקר


ולסיום: עולם תוכניות הבוקר בארצות הברית הוא סמל תרבות אמריקני.

לכן כאשר קפצה העיתונאית קייטי קוריק השבוע לביקור ברשת NBC כמגישה מחליפה בתוכנית ה"טודיי" לצד מאט לאוור היווה הדבר סמל לתקופה ארוכה משנות ה-90' ועד אמצע העשור הקודם שבו השניים היו הפנים הכי מוכרות בטלוויזיה האמריקנית. העניין כולו העסיק את כלי התקשורת הבידוריים בארה"ב ואת מעריצי התוכנית. קוריק פרשה מזמן, אך לאוור המשיך להגיש לצד סוואנה גאת'רי.

כאשר העיתונאית ג'יין פולי, שהנחתה את ה"טודיי" במהלך שנות ה-80', והיוותה סמל לעולם תוכניות הבוקר האמריקני בתקופה ההיא, החלה להנחות בתקופה האחרונה את תוכנית הבוקר המקבילה ברשת CBS בימי ראשון - קפץ הרייטינג שלהם לשיא כל הזמנים.

האמריקנים, מסתבר, אוהבים נוסטלגיה.




האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/372905.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר