מייגן קלי פוטרה מרשת NBC בעקבות דבריה בעד השחרת פנים

לפי דיווחים במספר צהובונים דוגמת "דיילי מייל" ו"פייג' סיקס", העיתונאית מייגן קלי פוטרה מרשת NBC.

הסיבה? שערורייה זוטא שהתחוללה השבוע בתוכנית הבוקר של קלי כאשר היא אירחה פאנל שדן בנושא תחפושות של ילדים לקראת ליל כל הקדושים (האלווין). במסגרת הדיון היא הצדיקה שימוש בצביעת צבע הפנים לשחור על ידי אנשים לבנים ותהתה מדוע זה נחשב "גזעני".

התחפשות לאדם שחור על ידי אדם לבן, תוך כדי השחרת צבע העור של הפנים, נחשבת מעליבה בארצות הברית בשל העובדה שהתנהגות כזו נעשתה לאורך היסטוריה האמריקנית כדרך להביע גנאי כלפי שחורים במסגרת מופעי בידור שנקראו "מופע מינסטרל".


בעקבות הדברים האלה פתחה למחרת קלי את התוכנית שלה בהתנצלות והיא ניסתה להסביר את דבריה בכך שהיא תמכה בילדות קטנות שמנסות להתחפש לכוכבות שחורות מפורסמות כמו דיאנה רוס. ההתנצלות שלה זכתה למחיאות כפיים סוערות מצד הקהל שנכח באולפן - במה שהלהיט את הסערה. בנוסף, דבריה עוררו מחדש את הדברים שהיא אמרה בעבר כאילו סנטה קלאוס, דמות בדיונית, הוא אדם לבן ולא שחור.

האירוע לא זכה לסיקור חדשותי משמעותי, אך דווקא ברשת NBC סוקר האירוע בהרחבה במהדורת הערב ובתוכנית הבוקר שלהם. את מהדורת הערב שלהם, ה"נייטלי ניוז", מגיש לסטר הולט האפרו-אמריקני, ואחד ממגישי תוכנית הבוקר, ה"טודיי שואו", הוא החזאי אל רוקר שגם הוא אפרו-אמריקני. שניהם עסקו בנושא בתוכניתם, ומיד לאחר מכן התגלגל הסיפור לכל רשתות הטלוויזיה המתחרות שהחלו לסקר את הנושא.


כעת, לפי הדיווחים, רשת NBC מתעתדת לפטר את קלי. היום בבוקר, לדוגמה, כבר לא שודרה התוכנית שלה.

קלי הגיעה לרשת NBC אחרי שהיא עזבה את ערוץ החדשות השמרני Fox News ברקע התכתשויות עם מי שהיה אז המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ. היא הייתה אמורה להיות מגישה מרכזית ופרשנית פוליטית ברשת NBC, והיא אפילו נבחרה להיות אחת מהמגישות המרכזיות של שידורי ליל בחירות אמצע הקדנציה בעוד כשבועיים. כעת, לפי הדיווחים, עשויה הקריירה שלה שם להסתיים.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/509040.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר