רייטינג מצב האומה: טראמפ השיג יותר צופים מאובמה וקלינטון

פוליטיקה חיובית איננה כה שלילית ככלות הכל.

אחרי "נאום מצב האומה" המפויס והממלכתי של דונלד טראמפ בפני הקונגרס האמריקני ביום שלישי, בתום שבועות של מאבקים שהמאיסו את הפוליטיקה על אזרחי ארה"ב, נראה שהקו החדש השתלם.

נאומו של טראמפ השיג נתון צפייה נאה למדי של כ-47 מיליון צופים אמריקנים בכל רשתות הטלוויזיה ששידרו אותו. זהו גידול של כאחוז בהשוואה לנתוני נאום מצב האומה של טראמפ מהשנה שעברה.

נתון הצפייה הזה אפילו גבוה יותר מאשר נאומי מצב האומה המקבילים של ברק אובמה וביל קלינטון בשנה השלישית לכהונתם ב-2011 וב-1995. רק ג'ורג' בוש, שנשא את נאומו השלישי בפני הקוגרס לקראת יציאתה של ארה"ב למלחמה בעיראק בשנת 2003, נהנה משיעור צופים גדול יותר של 62 מיליון אמריקנים.

בהתחשב בכוחו הגדול של המדיום הטלוויזיוני בתקופות ההן לעומת כוחה המועט יותר של הטלוויזיה כיום, יחד עם העובדה שהנאום של טראמפ היה מהארוכים בהיסטוריה, הנתון הזה מפליא יותר. מן הצד השני ראוי לציין את המובן מאליו - כיום ישנם יותר צופים פוטנציאליים לטלוויזיה בשל הגידול הטבעי באוכלוסייה.



רוב הפרשנים הפוליטיים שמו לב לטון החדש והמאחד של טראמפ בנאומו וחלק מהם שיבח אותו על כך. בשני סקרים שפורסמו לאחר הנאום ברשתות CBS ו-CNN הביע רוב מוחץ מהנשאלים תמיכה בנאומו של טראמפ וברעיונות שהועלו בו. שתי הרשתות הדגישו שמדובר בסקר שנערך אך ורק בקרב צופי הנאום, ואלה נוטים להיות רפובליקניים.

עדות לכך שחלק ניכר מהצופים אכן הגיע מהצד הרפובליקני ניתן היה למצוא בחלוקת הצפייה לפי רשתות הטלוויזיה השונות. מי שהושיב את רוב הצופים מול המסך בליל הנאום היה ערוץ החדשות השמרני Fox News עם כ-11.1 מיליון צופים. זו כבר השנה השנייה ברציפות שהם התברגו במקום הראשון, גם מעל לרשתות הברודקאסט.

המתחרים האחרים מהכבלים היו MSNBC משמאל שהשיגו רק כ-3.8 מיליון צופים, כממוצע היומי שלהם, וערוץ החדשות CNN שהסתפק בכ-3.4 מיליון צופים, אבל עם יותר משילוש הכוח שלהם ביחס ליום רגיל.

בקרב רשתות הברודקאסט הובילה רשת NBC כהרגלה את טבלת הצפייה עם כ-7.1 מיליון צופים לשידור הנאום, הרבה מזה בזכות ליד-אין של השעשועון בהגשתה של אלן דג'נרס ששודר לפני כן. רשת CBS התברגה במקום השני עם כ-6.7 מיליון צופים לשידור הנאום, ובמקום השלישי התייצבה רשת ABC שקיבלה כ-5.9 מיליון צופים. רשת FOX המסחרית הציעה לצופיה שידור נפרד מזה של פוקס ניוז, והוא השיג כ-4.2 מיליון צופים.

נאום התגובה הדמוקרטי, אותו נשאה סטייסי אברמס, השיג כ-30 מיליון צופים בכל הערוצים והרשתות. אברמס עשתה היסטוריה בתור האפרו-אמריקנית הראשונה שנושאת נאום תגובה ל"מצב האומה" והיא גם אחת משני אנשים בלבד שעשו זאת מבלי שהם מכהנים בשום משרה פוליטית בעת הנאום. בעברה הייתה אברמס חברה בפרלמנט המדינתי של ג'ורג'יה, ואת שמה קנתה לעצמה כאשר היא התמודדה על תפקיד המושלות של המדינה בבחירות האמצע האחרונות. היא הפסידה בפחות מ-1.5% למועמד הרפובליקני בריאן קאמפ שנבחר להיות מושל המדינה החדש.


מחוץ לטלוויזיה, נרשמו עוד מיליוני צפיות לנאום ברשתות החברתיות במהלך 24 השעות הראשונות.

באתר יוטיוב השיג המשדר של רשת ABC מעל למיליון צפיות, הרבה מעל לכל המתחרים. השידור של CBS השיג כ-700 אלף צפיות, הסרטון של FOX השיג כ-600 אלף צפיות, המשדר של PBS השיג כ-300 אלף צפיות וב-NBC נרשמו רק כ-200 אלף צפיות. שידורים נוספים ממקורות אחרים הביאו עוד כמה מאות אלפי צפיות.

בפייסבוק השיג השידור של רשת ABC קרוב ל-3.3 מיליון צפיות, יותר מאשר השידור הרשמי של הבית הלבן שהסתפק בכ-1.5 מיליון צפיות. השידורים של CBS ושל NBC הביאו גם הם כל אחד כ-300 אלף צפיות.

בטוויטר הוביל השידור הרשמי של הבית הלבן, אותו שיתף גם החשבון האישי של דונלד טראמפ, עם כ-4 מיליון צפיות. אך שם לא הייתה הרבה תחרות היות ורק רשת NBC העבירה סטרימינג משלה שקיבל כ-400 אלף צפיות.

צריך לציין שערוצי החדשות בכבלים (MSNBC/CNN/FNC) פתוחים אך ורק למנויים, ולכן הם לא מפיצים את תכניהם ברשתות החברתיות. כתוצאה מכך, אין לנו מושג כמה צפיות נרשמו באתרי הבית שלהם.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר