מה מצב האומה?

היום (חמישי) פרסמה הנהגת המפלגה הרפובליקנית כי חברת בית הנבחרים קאתי מקמוריס-רודג'רס היא זו שתעניק את "נאום המענה" לנאומו השנתי של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה - "נאום מצב האומה".

הנאום השנתי, הנישא בפני הרכב מיוחד של שני בתי הקונגרס, הסנאט ובית הנבחרים, ניתן מדי שנה על ידי הנשיא האמריקני בחודש ינואר והוא נעשה כדרישת החוקה מהנשיא לעדכן מעת לעת את הרשות המחוקקת על מצבה של האומה. כמדי שנה, זוכה הנאום לסיקור תקשורתי נרחב - כשאף המפלגה היריבה זוכה לזמן מסך נדיר באמצעות "נאום המענה" לנאומו של הנשיא, הנישא בידי אחד מנציגי המפלגה שנבחר לשם כך.

השנה יישא הנשיא אובמה את נאומו השנתי, השישי במספר בכהונתו, ביום שלישי הבא, ה-28 בינואר.



נראה להאמין שלא לחינם בחרו ראשי המפלגה הרפובליקנית בקאתי מקמוריס-רודג'רס לשאת את "נאום המענה".

מקמוריס-רודג'רס היא יושבת ראש הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים והיא האישה הרפובליקנית הבכירה ביותר בקונגרס. ובתקופה כזו, שבה ראשי המפלגה מנסים כל דרך לפנות אל קהל הנשים בארה"ב לקראת בחירות אמצע הקדנציה של 2014 והבחירות הבאות לנשיאות של 2016, כמו גם לאחר שבכל הפעמים האחרונות הציבו במפלגה דוברים גברים כדי להשיב לנאומו של הנשיא אובמה, הייתה הבחירה במקמוריס-רודג'רס אך טבעית.

מקמוריס-רודג'רס תהיה האישה הראשונה להשיב לנאומו של נשיא מכהן מאז שנת 2008, אז השיבה קתלין סבליוס, מושלת קנזס בזמנו וכיום שרת הבריאות, לנאומו של הנשיא ג'ורג' וו' בוש. מבחינת הרפובליקנים, תהיה זו האישה הראשונה לשמש בפוזיציה הזו מאז שנת 2000 - השנה האחרונה בכהונתו של הנשיא ביל קלינטון.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר