כלי התקשורת נערכים לסיקור "נאום מצב האומה"

את נאומו השנתי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפני הקונגרס האמריקני יוכל לראות הצופה האמריקני מחר בערב (שלישי) בשעה 21:00 לפי שעון וושינגטון הבירה - 04:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל.

אל מול חשיבות המאורע, כל כלי התקשורת האמריקניים מתכוננים לסקר את הנאום ואת התגובה הרפובליקנית לו בערב שידורים מיוחד שיימשך לאורך שעות הערב מחר. להלן סקירה קצרה של התוכניות:



ברשתות החדשות יחלו עם הסיקור הנרחב של הנאום כבר בשעות הערב המוקדמות בעזרת מגישיהם הבכירים ביותר וכתביהם ופרשניהם הפוליטיים. ברשת CNN יובילו את המשדר המיוחד וולף בליצר ואנדרסון קופר כבר מהשעה 19:00 כשלצידם הפרשנים ג'ייק טאפר, קנדי קרואלי, ג'ון קינג וגלוריה בורגר. ברשת אף יספקו דיווחים מקבוצת מיקוד שתביע את דעתה בשידור חי וכן "בדיקת עובדות" על דברי הנשיא. בהמשך הערב יפרסמו סקר לבדיקת תגובות הציבור לנאום.

ברשת Fox News, הנצפית ביותר מבין רשתות החדשות, השידור המיוחד יימשך מהשעה 21:00 עד 23:00 בהגשת ברט באייר והכתבים הפוליטיים הבכירים של הרשת, כאשר בהמשך הלילה תוביל מייגן קלי את חלק הפרשנות. ברשת המתחרה, MSNBC, תוביל את השידור רייצ'ל מדאו לצד יתר מגישיה המרכזיים של הרשת ובליווי הכתבים הפוליטיים של רשת האם NBC. גם כאן תספק הרשת פרשנות ותגובות לנאום בשידור אל תוך שעות הלילה.

ברשתות הארציות, כמובן, הסיקור יהיה יותר סולידי וקצר כדי לא לגרוע משידורי הפריים-טיים הרגילים. בכל הרשתות יפיקו משדרים מיוחדים החל מהשעה 21:00 ועד לשעה 22:30. ברשת NBC יגיש את המשדר המיוחד בריאן ויליאמס בליווי דייוויד גרגורי, ברשת ABC תגיש את השידור דיאן סיור לצד ג'ורג' סטפנופולוס, ברשת CBS יגיש את המשדר סקוט פלי כשלידו בוב שיפר וברשת FOX הארצית יגיש את השידור המיוחד שפרד סמית' לצד כריס וולאס.


הסיקור השנה יהיה בהחלט נרחב, לבטח יותר מזה של 2013, שחלק אז מקום עם הסיפור המתפתח אודות המצוד אחר השוטר הנוקם כריסטופר דורנר (מידע), וגם יותר מזה של 2012, בתקופת הפריימריז הרפובליקניים.

אך האם הוא שווה את זה? האם האמריקני הממוצע בכלל מתעניין בנאום?

מעיון קצר בנתוני הצפייה קשה להתעלם מהירידה התלולה במידת ההתעניינות בנאומיו השנתיים של הנשיא - במיוחד זה של הנשיא המכהן, שבנאומו הראשון בפברואר 2009, כמה חודשים לאחר בחירתו וכמה שבועות לאחר השבעתו, זכה לכמות צופים של 52.4 מיליון. שנה לאחר מכן ירדו הנתונים ל-48.0 מיליון צופים ובשנים שלאחר מכן התדרדרו הנתונים ל-42.8 מיליון ו-37.8 מיליון בשנים 2011 ו-2012 בהתאמה.

נאומו האחרון בשנה שעברה קיבל את תשומת ליבם של 33.5 מיליון אמריקנים בלבד - מעלה בכך את השאלה: האם השנה יישבר שיא שלילי חדש במספר הצופים, או שמא מצבו הקשה של הנשיא בקרב הציבור והפופולריות הירודה שלו דווקא תביא להטיית אוזנו של האזרח האמריקני כדי לשמוע את הסבריו ואת דבריו של הנשיא?

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר