האם כריס כריסטי ידע על המחדל?

המושל הרפובליקני כריס כריסטי ממשיך להסתבך בבפרשת גשר וושינגטון, כשהפעם אנו למדים לראשונה על כך שייתכן וכריסטי בעצמו ידע על הכוונה לסגור את הנתיבים המובילים אל הגשר - בניגוד לטענותיו עד כה.

ההתפתחות האחרונה מגיעה מעדותו של בכיר לשעבר ברשות הנמלים והאדם שלכאורה ביצע את סגירת הגשרים, דיוויד ווילדסטיין, שטען אמש (שבת) כי המושל כריסטי ידע בזמן אמת על הכוונה לסגור את הנתיבים כנקמה פוליטית ואף טרח לציין כי ישנן ראיות המוכיחות את הטענה הזו. בכך למעשה טוען ווילדסטיין כי כריסטי שיקר לציבור.

ווילדסטיין, נזכיר, מונה לתפקידו ברשות הנמלים על ידי כריסטי והיה אותו גורם בכיר איתו יצרה קשר ברידג'ט קלי, סגנית ראש הסגל של המושל, שביקשה ממנו לייצר עומסי תנועה בקרבת העיר פורט-לי כנקמה בראש העירייה, מארק סוקוליץ', על כך שהחליט לא לתמוך בכריסטי במירוצו לכהונה שנייה כמושל המדינה. ווילדסטיין, בעזרתו של סגן ראש רשות הנמלים, ביל בארוני, הוציא את התוכנית אל הפועל בתחילת חודש ספטמבר האחרון ובכך גרם לפקקים גדולים.

בעת התפוצצות הפרשה, עם חשיפת ההתכתבויות בין בכירי רשות הנמלים לבכירי לשכתו של כריסטי, טרח כריסטי להבהיר כי הוא לא ידע על ההתרחשויות ואף דאג לפטר את כל המעורבים בפרשה. בהמשך הוא גם ערך מסיבת עיתונאים בה התנצל בפני הציבור על כל האירועים ונשא אחריות - אך עדיין הכחיש כי ידע עליהן.


(בשורה העליונה: ווילדסטיין מימין, כריסטי משמאל / בשורה התחתונה: בארוני מימין, קלי משמאל)

כעת, עם פרסום טענתו הנגדית של ווילדסטיין, עלולה לקרוס טענתו של כריסטי כאילו פעלו כל הנפשות מאחורי הפרשה בלא ידיעתו ולהעמידו במצב פוליטי קשה אף יותר מזה שאליו נקלע עם תחילתה של כל הפרשה.

עד עתה האסטרטגיה של כריסטי, כמקובל באגף השמרני של הפוליטיקה האמריקנית, היא לתקוף את התקשורת הליברלית בסיקורה את הפרשה ואת עיתון ה"ניו-יורק טיימס" שחשף את טענותיו של ווילדסטיין. ואולם, אם ראיותיו של ווילדסטיין תהיינה חזקות מספיק, יצטרך המושל הפופולרי לספק תשובות מעט יותר ברורות - אחרת, הוא יהיה עלול להתמודד בפני ניסיון הדחה מתפקידו על ידי בית המחוקקים שבמדינה.

בין כה ובין כה, כבר כעת מצבו של כריסטי ממשיך להידרדר בציבור, לאחר פרסומים נוספים על פרשיות נוספות בהן מעורב כריסטי (באחת מואשם כריסטי בניצול כספי הסיוע לאחר הוריקן סנדי לטובת קמפיין פוליטי ובאחרות מואשם באיומים על ראשי ערים שונים), במה שפוגע בתדמיתו כמושל המשתף פעולה עם יריביו ומנציח את דימויו כביריון.

מה שבטוח הוא שלסיפור המסובך אין סוף קרוב באופק.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר