מחממים מנועים לקראת 2016 - המפלגות בארה"ב בוחרות את מיקום הועידות הלאומיות

המפלגה הרפובליקנית הודיעה היום (רביעי) על צמצום משמעותי ברשימת הערים שאחת מהן תזכה לארח את ועידת המפלגה לפני הבחירות הבאות לנשיאות שייערכו בשנת 2016. מעתה תהיינה אלה קליבלנד שבאוהיו או דאלאס שבטקסס.

בחירה סופית עדיין אין, אך בשבועות הקרובים תתכנס ועדת הבחירה של ה-RNC, המוסד העליון במפלגה הרפובליקנית, ותכריע בשאלה איזו עיר תזכה בכבוד. במקביל, במפלגה היריבה, הודיעו לפני כשבועיים על צמצום משלהם ברשימת הערים שאולי תארחנה את הועידה הדמוקרטית של 2016 - ברמינהגם, אלבמה; ניו-יורק סיטי, ניו-יורק; פילדלפיה, פנסילבניה; פיניקס, אריזונה; קולומבוס, אוהיו; או קליבלנד, אוהיו.

קל לזהות כיצד שתי המפלגות הגדולות מוצאות עניין רב בקיום הועידה דווקא במדינת אוהיו, שנתפשת כמן החשובות במירוץ לנשיאות. האמונה היא שקיום הועידה באזור מסוים ישפיע על האוכלוסייה המקומית ויעזור למפלגה במירוץ לבית הלבן. כך למשל, ב-2012 התכנסה הועידה הרפובליקנית בעיר טמפה שבפלורידה, במעין ניסיון לצבוע את פלורידה החשובה בצבעי אדום במפת האלקטורים, בעוד הועידה הדמוקרטית התכנסה בשארלוט שבצפון-קרוליינה, גם כן בניסיון להביא אותה לחיקם. שני הניסיונות הללו לבסוף לא צלחו.



מהן בכלל הועידות הלאומיות? הן אותן התכנסויות שבהן בוחרות המפלגות בארצות הברית את מועמדיהן לנשיאות ולסגנות ומרכיבות את מצען הלאומי. ההצבעה המתחרשת בועידה למינוי המועמד לנשיאות היא לרוב טקסית והאדם הנבחר מגיע למעמדו זה עוד לפני כן בזכות הניצחונות בבחירות המקדימות, אך למרות זה הועידות זוכות לסיקור תקשורתי וערים רבות מציעות עצמן כמארחות אפשריות, על אף ההוצאות הכספיות.

ראוי לציין, כפי שפרסמתי כאן בעבר, שהמפלגה הרפובליקנית תוציא אל הפועל החל ממערכת הבחירות הקרובה שיטה מקוצרת יותר לבחירת המועמד לנשיאות, על פיה כל הליך הבחירות המקדימות ייארך כשלושה חודשים וועידת המפלגה, שלרוב מתכנסת בחודשי הקיץ המאוחרים, תוקדם כבר לחודש יוני. באופן הזה ייחתם המירוץ הפנים-מפלגתי ויותנע המירוץ הלאומי בצורה זריזה יותר.

מעבר לטקסיות, הועידות הלאומיות משמשות גם כמקפצות פוליטיות. הסנטור הדמוקרטי ברק אובמה נשא בשנת 2004 את "הנאום המרכזי" בועידת המפלגה לפני הבחירות בהן הפסיד ג'ון קרי לג'ורג' בוש, וכעבור ארבע שנים הוא מונה בעצמו למועמד מפלגתו והצליח לכבוש את הבית הלבן.

בשנת 2012, לשם השוואה, נשאו כריס כריסטי אצל הרפובליקנים וחוליאן קסטרו אצל הדמוקרטים את "הנאום המרכזי".



בתוך כך, לפני יומיים פרסם מכון "רסומסן" סקר בחירות לקראת 2016 המציג תמונת מצב טובה מאוד מבחינת הילרי קלינטון וגרועה למדי מבחינת הרפובליקנים. על פי הסקר, שראוי לציין שהוא נערך ברקע מסע ראיונות טלוויזיוניים אותו מנהלת קלינטון לאחרונה, היא תצליח לגבור בקלות על כל המועמדים הרפובליקנים שמולה בבחירות לנשיאות. הנה התוצאות המלאות:

46% - הילרי קלינטון (+7%)
39% - ראנד פול

47% - הילרי קלינטון (+11%)
36% - מרקו רוביו

50% - הילרי קלינטון (+13%)
37% - טד קרוז

50% - הילרי קלינטון (+14%)
36% - ריק פרי

47% - הילרי קלינטון (+14%)
33% - כריס כריסטי

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/109671.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר