הרפובליקנים פרסמו את התאריכים לעימותי הפריימריז - והשאירו את MSNBC בחוץ

אם בבחירות הקודמות לנשיאות סבלו הרפובליקנים מעומס עימותי פריימריז טרם המירוץ לנשיאות, הרי שהפעם החליטו במפלגה לצמצם את מספר העימותים בחצי לעשרה בלבד ולקבוע מראש את תאריכיהם ואת רשתות הטלוויזיה שיזכו להנחות אותם.

על פי הלוח שפורסם אמש (שישי) על ידי ועידת המפלגה, כל אחת מרשתות הטלוויזיה תקבל לפחות עימות פריימריז אחד ושידורם של אלה יחלו מחודש אוגוסט הקרוב ועד לתחילתם של הפריימריז בשנה הבאה. בועידת המפלגה גם טרחו להדגיש שהעימותים ייערכו במדינות שונות לאורכה ולרוחבה של ארה"ב - בעיקר באותן מדינות המכונות "מדינות מתנדנדות".

רשת MSNBC הליברלית היא רשת הטלוויזיה הארצית היחידה שנשארה מחוץ לרשימה וגם רשת האם שלה NBC קיבלה עימות אחד רק לקראת הסוף. בעבר איימו הרפובליקנים להחרים אותם ואת רשת CNN בעקבות כוונותיהן להפיק סרטי תעודה ודרמה אודות הילרי קלינטון, אך לאחר ששתיהן הודיעו על רצונן לסגת מהפרוייקט הסירה ועידת המפלגה את האיום מעליהן.



החלטה נוספת שהתקבלה בהנהגת המפלגה נגעה לתאריך כינוס הועידה הלאומית בה ימונה המועמד הרפובליקני לנשיאות בתום מערכת הבחירות המקדימות ורגע לפני הבחירות הכלליות - 17 עד 21 ביולי 2016. לפני מספר חודשים גם הכריעה המפלגה באשר למיקומה של הועידה - קליבלנד, אוהיו. בכך למעשה מוכנה המפלגה לצאת לדרך לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות.

ההתמודדות הראשונה במסגרת הבחירות המקדימות צפויה לעת עתה להיערך ב-18 בינואר 2016 במסגרת "אסיפת הבחירות באיווה" ולהימשך ב"פריימריז בניו-המפשייר" המסורתיים ב-26 בינואר. לאחר מכן יחל רצף ההתמודדויות שיגיע לשיא ב"סופר טיוזדיי" של ה-1 במרץ, כשבמפלגה הרפובליקנית מקווים להליך מקוצר ככל האפשר ולשם כך קבעו כללים נוקשים בנושא בשנה שעברה.

ראוי לציין שבצד הדמוקרטי עדיין לא נקבעו תאריכים לעימותי הפריימריז, אין עוד תאריך לכינוס הועידה ולא נבחר מיקומה.



אז מי עשוי להתמודד? סקירה

ג'ב בוש - הוא הראשון שהכריז באופן חצי-רשמי על כוונתו להתמודד כאשר הקים "ועדת גישוש" בנושא והחל לגייס כספים. בתקופה הקרובה הוא עשוי ככל הנראה להכריז באופן רשמי שבכוונתו להתמודד על הנשיאות.

מיט רומני - לאחר הרבה מאוד תשובות שליליות במענה לשאלה "האם תתמודד על הנשיאות?" הוא עושה לאחרונה רושם של מתעניין בנושא ועל פי ציטוט של בכיר במטהו באתר Fox News "מאוד סביר שרומני יכריז על התמודדותו בחודש הקרוב".

כריס כריסטי - בתוכנית רדיו מיוחדת ששודרה השבוע במדינת ניו-ג'רזי הוא ביקש מכל הפרשנים "פשוט להירגע" מכל העיסוק בבחירות לנשיאות. בהזדמנויות אחרות הוא הבטיח לקבל החלטה בחודשים הקרובים.

מייק האקבי - בתחילתו של החודש הוא הודיע על כוונתו לעזוב את תוכנית האירוח השבועית שלו המשודרת ברשת Fox News תוך כדי התחייבות לקבל החלטה באשר למירוץ לנשיאות עד לחודש האביב הקרוב.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/173726.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר