הרפובליקנים בחרו בסנטורית ארנסט להשיב לנאום מצב האומה של אובמה

הערב (חמישי) הודיעה המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית על בחירתה בסנטורית החדשה ג'וני ארנסט להיות זו שתספק את "נאום התשובה" ל"נאום מצב האומה" של הנשיא ברק אובמה שיתקיים ביום שלישי בפני מושב משותף של בתי הקונגרס.

"נאום מצב האומה" נערך מדי שנה בחודשי החורף והוא נעשה כדרישת החוקה האמריקנית מהנשיא לעדכן את הרשות המחוקקת ואת הציבור על מצבה של האומה באמצעות סיכום פועלו בשנה החולפת ופרסום תוכניותיו לשנה הקרובה. הנאום משודר דרך קבע בכל רשתות הטלוויזיה בשידור ישיר ובסיומו אף ניתן זמן אוויר למפלגה היריבה לספק תשובה בשידור חי על ידי נציג מטעמם.



תהיה זו השנה השנייה ברציפות בה נבחרת אישה על ידי הרפובליקנים לשאת את נאום התשובה לנשיא. בשנה שעברה הייתה זו קתי מקמוריס-רודג'רס שזכתה למעמד המכובד הזה, במה שנתפס אז על ידי הפרשנים כניסיון של המפלגה הרפובליקנית לפנות יותר אל הקהל הנשי בארה"ב, וכעת התחושה הזו תתעצם לאור הבחירה בארנסט למלא את התפקיד הזה השנה.

ארנסט, 45, נבחרה לסנאט האמריקני מטעם מדינת איווה בחודש נובמבר האחרון, במסגרת בחירות אמצע הקדנציה שהביאו את המהפך הרפובליקני לבית העליון של הקונגרס. היא הביסה את הסנטור הדמוקרטי המכהן בפער של 10% והפכה לאישה הראשונה המייצגת את איווה בסנאט האמריקני, וזאת לאחר קמפיין ארוך בו זכתה לקיתונות של לעג מהתקשורת ומיריבה הדמוקרטי.

בשבוע שעבר היא הושבעה באופן רשמי כסנטורית וכבר עתה היא תזכה לזמן מסך טלוויזיוני מיד לאחר נאום הנשיא.



הנאום הנוכחי יהיה השביעי של הנשיא אובמה מאז בחירתו והנאום הראשון שלו שיינשא בפני קונגרס תחת שליטה רפובליקנית. בעוד בשנה שעברה הבטיח הנשיא עשייה ביצועית כזו שלא תצריך את הסכמת הקונגרס ולפני כשנתיים דיבר על תוכניותיו בנושאי הפנים, נראה להאמין שהפעם יתקשה הנשיא אובמה לספק הבטחות מעשיות או אף להתהדר בפעולות משנה שעברה.

בשנה בה ארה"ב מנרמלת את יחסיה עם קובה השכנה, בשנה בה רצף של אירועי טרור מכים בפריז, בקנדה ובאוסטרליה ובשנה בה ארגון המדינה האיסלאמית פורץ לתודעה בצורה כה אכזרית, קשה לדמיין כיצד הנאום לא יתרכז בנושאי החוץ והביטחון. עם זאת ראוי לציין שכתמיד הבית הלבן אינו משתף את התקשורת בנושאים שיועלו בנאום ויהיה צורך להמתין עד לקיומו.

הנאום יתקיים ביום שלישי ה-20 בינואר בשעה 04:00 (שעון ישראל).

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/173391.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר