כריס כריסטי: עד 2015 אחליט אם להתמודד על נשיאות ארה"ב

מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי נשאר בכותרות.

הבוקר הוא התראיין לרשת החדשות MSNBC ודיבר בין היתר על הופעותיו המשותפות עם הנשיא אובמה (ועם הנשיא לשעבר קלינטון) וגם על הבחירות המיוחדות לסנאט במדינתו. בנוסף, הוא נשאל על נושאים כלליים המעסיקים את וושינגטון בימים אלה והאם הוא RINO.

אבל חשוב מזה, על השאלה "מתי תקבל את ההחלטה האם להתמודד לנשיאות?" הוא השיב "כנראה לא עד 2015". קולולו, יש תאריך...


בצד השני, במפלגה הדמוקרטית, ישנן גם כן התפתחויות.

ראשית, הילרי קלינטון, מועמדת מובילה לכל הדעות בבחירות 2016 לנשיאות ארה"ב, פתחה בימים האחרונים חשבון בטוויטר - במה שמוביל פרשנים וכתבים פוליטיים להאמין שזה יהיה הפלטפורמה שלה להצהרה האם היא תרוץ בבחירות לנשיאות. הנה החשבון שלה.

שנית, הסנטורית הדמוקרטית קלייר מקאסקיל ממיזורי, אותה אחת שהצליחה לנצח את המועמד הרפובליקני המפורסם טוד אקין ("אונס לגיטימי") ולהיבחר לסנאט, מודיעה שהיא תומכת בהילרי קלינטון במירוץ לנשיאות של 2016. בפעם הקודמת, יש לציין, היא תמכה דווקא באובמה.


ואם נעזוב לרגע את הפוליטיקה - ונעבור לעיסוק בתקשורת - אי אפשר להתעלם מההפתעה שסיפקה השבוע שרה פיילין.

פיילין, מושלת אלסקה לשעבר, הודחה לפני כ-5 חודשים מתפקידה כפרשנית פוליטית ברשת החדשות Fox News, מיד בתום מערכת הבחירות, במה שתואר אז כניסיון "לטהר" את האווירה ולהשליך החוצה אנשים שפוגעים במוניטין של הרשת.

אלא שפיילין ורשת FOX הצליחו להפתיע את המדיה בארה"ב ולהודיע על חידוש ההתקשרות ביניהן - 5 חודשים בלבד לאחר סיומה.

הפעם, מסתבר, פיילין לא קיבלה רק תפקיד של פרשנית פוליטית בערוץ - אלא גם תפקיד של מגישה אורחת בתוכנית הבוקר:


וכהמשך ישיר לזה, עוד קצת מעולם התקשורת בארה"ב: ג'ון סטיוארט, מגיש "הדיילי שואו" - אחת מתוכניות הסאטירה היומיות הנצפות ביותר בארה"ב, יצא לחופשה ארוכה למדי מהתוכנית, כאשר מחליפו בתפקיד הוא הקומיקאי הבריטי ג'ון אוליבר שנכנס לנעליו בשבוע שעבר.

אוליבר, כמו שסטיוארט לבטח היה עושה, לא היה יכול לדלג על הידיעה הזאת של פיילין לעיל:


בחזרה לפוליטיקה:

בעוד שבוע בדיוק, ביום שלישי הבא, ילכו אזרחי מדינת מסצ'וסטס בארה"ב לבחור את הסנטור החדש שלהם. הסנטור החדש שייבחר ייכנס למושבו של ג'ון קרי, שהתמנה לפני כחצי שנה לתפקיד מזכיר המדינה האמריקני. הבחירות לסנאט, ראוי להדגיש - הן תמיד אירוע חשוב, שאף חורג מהגבולות המקומיים.

בבחירות יתמודדו שני המועמדים שניצחו בפריימריז לפני כחודשיים, כאשר נכון לעכשיו המועמד הדמוקרטי אד מרקי מוביל בכ-10% על פני היריב הרפובליקני גבריאל גומז. ואולם, הפערים נכון לעכשיו הצטמצמו ויהיה מעניין לראות האם זו מגמה או שניצחונם של הדמוקרטים מובטח.

מכל מקום, אם יתרחש המפתיע מכל, והמועמד הרפובליקני האנונימי ינצח בבחירות - תהיה לזה משמעות פוליטית מרחיקת לכת, שכן זה יהיה הרפובליקני השני בחודשים האחרונים שנכנס לסנאט על חשבון סנטור דמוקרטי (הראשון היה המועמד שכריס כריסטי מינה).

ולכתחילה, חשוב לזכור, החלוקה בסנאט די צמודה: 52 דמוקרטים, 46 רפובליקנים ו-2 עצמאיים. אז כמובן יהיה מעניין לראות האם כוחם של הדמוקרטים יצטמצם פעם נוספת בדרך להפסיד את הרוב.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/29297.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר