הנה באות השושלות הפוליטיות

בשבועות האחרונים אני מעדכן כאן באשר להתנהלות מערכת הבחירות של אמצע הקדנציה בארה"ב. כך סוקרו כאן הפריימריז במדינת טקסס, אז בחרו אזרחי המדינה את מועמדי מפלגותיהם לקראת הבחירות, והפריימריז במדינת אילינוי. בין לבין גם בפלורידה היו בחירות מיוחדות.

אחרי טקסס ואילינוי בתחילת חודש מארס, הגיע השקט הפוליטי לעת עתה. המדינות הבאות שייצאו לבחור בפריימריז את מועמדי המפלגות הגדולות לשלל התפקידים שיועמדו לבחירה השנה יהיו אוהיו, אינדיאנה וצפון קרוליינה שיעשו זאת יחדיו ב-6 במאי. שבוע לאחר מכן גם מערב וירג'יניה ונברסקה יעשו זאת, ובהמשך, ב-20 במאי, ייצאו חמש מדינות נוספות המכילות יחדיו 36 מיליון איש לבחור את נציגיהן בפריימריז.

אמנם הפריימריז הללו, בניגוד לפריימריז לקראת הבחירות לנשיאות, זוכים להתעניינות ציבורית ותקשורתית קטנה למדי, אך תמיד לא מזיק להשכיל ולהחכים מעט לגבי חלק מהשמות הפוליטיים. כך אכן נעשה בתקופה שעד הבחירות. בינתיים, הנה עוד כמה אירועים שהתחוללו לאחרונה:




קנדי נוסף בפוליטיקה


בן נוסף למשפחה הענפה נכנס לחיים הפוליטיים. המדובר הוא בטד קנדי ג'וניור, הבכור מבין בניו של טד קנדי המנוח - אחיהם של ג'ון שנרצח בעת כהונתו כנשיא ורוברט שנרצח בעת התמודדותו על הנשיאות (כל השלושה בתמונה מטה - מימין לשמאל: ג'ון, טד ורוברט).

על פי הדיווחים, שטוענים שהוא צפוי להכריז על כך בקרוב, עתיד טד ג'וניור להתמודד על מושב בסנאט המקומי של מדינת קונטיקט בחודש נובמבר. בכך הוא יצטרף לאחיו הצעיר שכיהן גם הוא כפוליטיקאי ואל שורה ענקית מבני המשפחה שהחזיקו בעמדות פוליטיות בחיים הציבוריים.

עם זאת יש לציין שהדיווחים האלה, שהובאו בכל כלי התקשורת בארה"ב, דיברו על כך שהוא יכריז זאת ביום שלישי האחרון - דבר שלא קרה.




משפחת ביידן


שושלות פוליטיות זה כנראה משהו שהאמריקנים עדיין מתלהבים ממנו, אולי כך ניתן להסביר גם את החלטתו השבוע של בו ביידן, בנו הבכור של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, להתמודד על משרת מושל מדינת דלאוור לאחר שעד עתה כיהן כשר המשפטים במדינה.

משרד המשפטים היה משרדו הפוליטי הראשון של ביידן הצעיר לאחר שנכנס אל החיים הפוליטיים בשנת 2006. מאז הוא הספיק כבר לסרב בעבר להתמודד על מושבו הנטוש של אביו בסנאט האמריקני לאחר שזה עזב אותו לטובת תפקיד סגן נשיא ארה"ב, וכעת, נאמן להחלטתו להתרחק מוושינגטון הבירה, הכריז ביידן הצעיר על כוונתו להתמודד על משרת מושל המדינה של דלאוור עם תום כהונתו של אביו.




משפחת בוש


עוד שושלת פוליטית: משפחת בוש. מושל מדינת פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, הצהיר לפני כשבועיים על כך שבכוונתו להחליט עד לתום השנה הנוכחית האם להתמודד בבחירות לנשיאות של שנת 2016, בתום עידן ברק אובמה. יעקב אילון אצלינו הרחיב מעט.

ג'ב בוש הוא אחיו של נשיא ארה"ב הקודם ג'ורג' ווקר בוש ובנו של הנשיא לשעבר ג'ורג' הרברט ווקר בוש, שלמשך שתי קדנציות כיהן כמושל מדינת פלורידה - גם בתקופה שבה אחיו התמודד בה וניצח אותה בקושי רב. בהצהרתו זאת הוא מצטרף לעוד שורה של אנשים שהודיעו שבכוונתם לקבל החלטה בנושא הנשיאות בקרוב: כריס כריסטי ("עד 2015") והילרי קלינטון ("השנה").




משפחת קלינטון


אפרופו קלינטון, אם פספסתם את הדרמה המדהימה והמפתיעה עד מאוד, צ'לסי ביתה הנשואה הרתה לבעלה.



האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/95007.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר